خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی کردستان:

وضعیت راه‌های کردستان متناسب با نیازهای استان نیست

کد خبر : ۲۰۵۵۵۵

در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دوربین ثبت تخلفات سرعت در سطح جاده‌های کشور فعال هستند که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: وضعیت راه‌های کردستان متناسب با نیازهای استان نیست که باید برای رفع این معضل تلاش کرد.

به گزارش ایلنا، داوود کشاورزیان در مورخ ۲۶ شهریورماه در نشست کمیسیون ایمنی راههای استان در استانداری کردستان با تأکید بر انجام خدمات راهداری به طور گسترده در کشور و از منظر ایمنی افزود: در شرایطی که اعتبار مورد نیاز جهت راهداری مطلوب در اختیار نمی‌باشد باز هم ایمن‌سازی راه‌ها جزء اولویت‌ اول فعالیت‌ها است و اقداماتی مانند خط‌کشی به موقع، نصب تابلوهای هشداردهنده، اصلاح شیب شیروانی، اصلاح تقاطع‌ها، اصلاح مقاطع پرحادثه، روشنایی نقاط مه‌گیر انجام روکش‌های تقویتی، نصب حفاظ‌ها، عملیات مدیریت سرعت، توسعه راه‌ها و غیره با اعتبار محدود با اولویت با تمام توان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه سهم اصلی تصادفات ناشی از خطای انسانی است گفت: ایمن سازی تقاطع‌های نا‌امین، احیای خط کشی‌ها، آشکارسازی با توجه به استانداردسازی تابلو‌ها، روشنایی جاده‌های پرحادثه، روشنایی جاده‌های پرحادثه، ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها، ارتقای ایمنی راکبین موتور با کلاه کاسکت، ارتقای ایمنی عابرین با ساخت پل عابر پیاده از عوامل کاهش تصادفات در جاده‌های استان است.

کشاورزیان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ دوربین ثبت تخلفات سرعت در سطح جاده‌های کشور فعال هستند که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

در ادامه این نشست استاندار کردستان گفت: جاده‌های کردستان پاسخگوی نیازهای استان نیست و همین امر موجب بروز حوادثزیادی در استان می‌شود.

عبدالمحمد زاهدی افزود: وضعیت جاده‌های استان چندان رضایت‌بخش و مطلوب نیست و عدم تطابق عملکرد با استانداردهای آن موجب بروز حوادثزیادی در اینجاده‌های می‌شود.

وی به کاهش میزان تلفات در پنج ماهه امسال در جاده‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: این مهم نتیجه مجموعه اقدامات ایمن‌سازی در سطح جاده‌ها است اما نیاز به کار جدی‌تری در این راستا وجود دارد.

زاهدی بر حذف نقاط حادثه‌خیز در سطح جاده‌های استان تاکید کرد و بیان داشت: پلیس راه نیز باید با ارتقاء سطح تجهیزات و حضور بیشتر در جاده‌ها بستر را برای کاهش بیش از تصادفات و ارتقاء سطح ایمنی جاده‌ها فراهم سازد.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای در استان کردستان هم از ایمن‌سازی ۲۹ مدرسه در حاشیه راه‌ها در استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ کلاه کاسکت نیز بین موتورسواران توزیع شده و دوره‌های آموزشی مختلفی نیز در این راستا با هماهنگی با راهنمایی و رانندگی برای دانش‌آموزان برگزار شده است.

نعمت‌الله خواجه‌ای تصریح کرد: بحثنصب پنج دوربین نظارتی و کنترلی بوده است از طریق شرکت‌های خصوصی تأمین و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به هزینه‌کرد بیش از یک میلیارد تومان هزینه در اجرای پروژه پلیس راه سنندج کرمانشاه خبر داد و گفت: معتقدیم افزایش حضور پلیس در سطح جاده‌ها نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد.

خواجه‌ای گفت: کاهش ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای در پنج ماهه امسال نسبت به سال گذشته بسیار امیدوارکننده است ولی نیاز به کار و تلاش بیشتر در این حوزه داریم.

معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز در این نشست مقاطع پرحادثه را شامل قوسهای افقی متوالی، همگرایی خطوط، تقاطع‌ها، قوس‌های قائم، محدوده کارگاههای جاده‌ای، گردنه‌ها و مناطق مسکونی عنوان کرد و گفت: در استان کردستان ۴۰ نقطه و ۱۷ مقطع حادثه خیز وجود دارد.

محمد راشد مدرس گرجی افزود: احیای خط کشی‌ها، آرام سازی و آشکارسازی سطح در تقاطع و مقاطع‌های پرحادثه، آرام سازی سرعت با نصب علائم افقی، اجرای شیارهای طولی لرزاننده در محل همگرایی خطوط ارز جمله راههای ایمن سازی راههاست.

وی تصریح کرد: مشکلات بنیادی ایمنی شبکه راههای استان شامل ۲۸ درصد نقاط دارای پتانسیل بروز حادثه ناشی از مشخصات هندسی نامناسب محورهای شریانی، ۳۲ درصد نقاط دارای پتانسیل بروز حادثه مربوط به تقاطعات دور برگردان‌ها و دسترسی‌ها و ۷ درصد نقاط دارای پتانسیل بروز حادثه مربوطه به تغییر مقاطع‌های متعدداست.

در پایان معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به اینکه حضور پلیس باعثکاهش تصادفات در جاده‌ها خواهد شد از استاندار کردستان خواست ۱۰ دستگاه خودرو سواری برای پلیس راهنمایی و رانندگی خریداری نماید تا امنیت بیشتری درجاده‌های استان حاکم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز