خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر ایرانشهر خبر داد:

سیستانی‌ها برای دیدن فیلم ۵۰۰ کیلومتر راه می‌روند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۹۲

مردم سیستان برای دیدن فیلم موردعلاقه‌شان باید ۵۰۰ کیلومتر بپیمایند و به کرمان بروند. آنها هم ترجیح می‌دهند از خیر دیدن فیلم بگذرند / بودجه‌های میلیاردی برای عمران صرف می‌شود اما برای فرهنگ هیچ!

با اینکه در شهرستان ایرانشهر؛ شهرداری زمین به مساحت بالا در اختیار ارشاد گذاشته است تا در آن سینما و فرهنگسرا ساخته شود اما اداره ارشاد این شهرستان گویا دغدغه‌ای برای ساخت این محیط‌های فرهنگی ندارد و پیگیری‌های نهادها و علاقمندان هم تاکنون فایده‌ای نداشته است. نتیجه آن شده که این زمین‌ها به بهره‌برداری نرسیده است.

عبدالناصر امیریان(عضو شورای شهر ایرانشهر) به خبرنگار ایلنا گفت: مشکل در شهر ما فقط سینما نیست. ما در بخش فرهنگ مشکل داریم. شهر ما قطب تئاتر محسوب می‌شود اما عملا به آن هم رسیدگی نمی‌شود.

او ادامه داد: شهرداری ۲۳ هزار متر مربع در اختیار ارشاد قرار داده تا در آن فرهنگسرا ساخته شود اما اداره ارشاد می‌گوید باید سرمایه‌گذار پیدا کنیم که نیست(!)

این عضو شورای شهر گفت: وزیر ارشاد تاکنون دوبار کلنگ فرهنگسرای این شهر را به زمین زده اما ارشاد استان کوتاهی کرده و به بهانه‌های مختلف کار ساخت را آغاز نمی‌کند. این امر هم ناشی از آن است که نگاه ویژه‌ای به هنر در این اداره وجود ندارد.

امیریان اظهار داشت: با اینکه شهر ما در فاصله نزدیکی با پاکستان و افغانستان واقع شده، آنها فرهنگ خود را وارد شهر ما می‌کنند ولی ما هنوز نتوانسته‌ایم فرهنگ‌مان را صادر کنیم.

او ادامه داد: این درحالی‌ست که پتانسیل لازم برای فرهنگ‌سازی در این شهر وجود دارد اما متاسفانه به آن بها داده نمی‌شود.

امیریان در پاسخ به این سوال که مردم استان برای دیدن فیلم موردعلاقه‌شان چه می‌کنند؛ گفت: باید ۵۰۰ کیلومتر بپیمایند و تا کرمان بروند تا بتوانند فیلمی را تماشا کنند. برخی این سختی را به جان می‌خرند اما در عمل چون این سفر بسیار سخت است؛ عملا مردم قادر به انجام آن نیستند و ترجیح می‌دهند از خیر دیدن فیلم بگذرند.

مشاور فرهنگی شهرستان ایرانشهر: بحثفرهنگ فقط شعار است!

محمد دشتی(مشاور فرهنگی شهرستان ایرانشهر) با اشاره به فقر فرهنگی این شهرستان گفت: فرهنگ در این شهرستان توسط مسئولان فقط در حد شعار دنبال می‌شود. برای فرهنگ هیچ هزینه‌ای نمی‌شود. می‌گویند فرهنگ زیربنای همه مسائل مشکلات فرهنگی است ولی مسئولان امر فقط به شعار بسنده کرده‌اند و عملا هیچ کار مثبتی انجام نمی‌دهند.

او ادامه داد: در استان ایرانشهر ۱۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند. فکر می‌کنم این جمعیت نیازمند فرهنگ غنی و سرمایه‌گذاری کافی در این زمینه است. باید در منطقه استعدادها شناخته و کمک شود این استعدادها شکوفا شوند. تا زمانی‌که هزینه‌ها صرف استعدادیابی نشود عملا هیچ اتفاق مثبتی در زمینه فرهنگ نمی‌افتد.

دشتی افزود: فرهنگ ایرانشهر غنی است و مردم صاحب زبان مستقل هستند بنابراین ازنظر محتوایی از افغان‌ها و پاکستانی‌ها جلوتر هستیم اما نمی‌توانیم منکر تاثیرات آنها با کالاهای فرهنگی‌شان مانند فیلم‌هایشان بر مردم استان باشیم.

او اظهار داشت: ما یک شبکه استانی داریم اما تولیدات در این شبکه حداقلی است و تاثیراتی که باید را نمی‌گذارد. بودجه‌های میلیاردی برای عمران صرف می‌شود اما برای فرهنگ هیچ(!)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز