خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بحثواردات آب سیاسی است / وزارت خارجه ورود پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۹۱

انتقال آب منوط به هماهنگی‌های وزارت خارجه و کشورهای مختلف و همچنین مذاکرات و توافقات کلی است.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: واردات آب سیاسی و منوط به تصمیمات و رایزنی‌های وزارت خارجه است اما در وزارت نیرو کلیات آن مطرح است.

اسماعیل محصولی، قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص بحثواردات آب و اینکه آیا در سفر وزیر به تاجیکستان تصمیماتی در این خصوص گرفته شده یا خیر؟، گفت: بحثانتقال آب از تمامی کشورهایی که امکان آن وجود دارد مطرح بوده و تمامی مباحثان در دست بررسی است.

وی امکان واردات آب را به مسائل سیاسی وابسته دانست و افزود: وزارت خارجه باید با کشورهای مورد نظر هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا وزارت نیرو بتواند به صورت عملی آن را محقق کند.

محصولی تصریح کرد: در حال حاضر گزینه‌های مختلفی به لحاظ امکان سنجی و اقتصاد سنجی در دست بررسی است و کلیات موضوع در سیاست‌های وزارت نیرو مطرح است.

وی تاکید کرد: انتقال آب منوط به هماهنگی‌های وزارت خارجه و کشورهای مختلف و همچنین مذاکرات و توافقات کلی است و در مورد هر گزینه وزارت خارجه باید مسائل حقوقی را با کشورهای همسایه مورد بررسی قرار دهد.

وی در خصوص اینکه آیا در دیدار وزیر نیرو با وزرای کشورهای همسایه در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر تصمیماتی اتخاذ شد یا خیر نیز اظهار داشت: در خصوص بحثحقوقی دریای خزر وزارت خارجه وارد می‌شود و فرا‌تر از بحث‌های وزارت نیرو است مگر اینکه بخواهند از وزارت نیرو نظر کار‌شناسی بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز