خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

نتایج قطعی آلایندگی بنزین هنوز اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۴۲

وقتی توزیع این بنزین فقط مختص چند شهر باشد و اتومبیل‌هایی که بنزین آلاینده را در شهری دریافت و در شهری که بنزین پاک استفاده می‌کند تردد در واقع تاثیری در کاهش آلودگی نخواهد داشت و به هدف مورد نظر نخواهیم رسید.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در جریان بررسی و اثبات آلایندگی هریک از بنزین‌های مورد بحثنباید شهرهایی که بنزین با استاندارد یورو ۴ در آن‌ها توزیع نمی‌شود فراموش شوند.

مراد هاشمزهی، نماینده مردم نهبندان و سیاه بیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین بررسی‌های آلایندگی بنزین وارداتی و پتروشیمی‌ها، گفت: در آخرین جلسه‌ای که با حضور دست اندرکاران از جمله مسئولان وزارت نفت، محیط زیست و پتروشیمی برگزار شد اعضای کمیسیون از گزارشات ارائه شده قانع نشدند و اطمینانی از مصرف هیچ یک از بنزین‌های مصرفی در کشور حاصل نشد.

وی با بیان اینکه مجلس منتظر گزارش جامع تری در زمینه بنزین‌های کشور است، افزود: همچنان بنزین مصرفی در کشور مشکوک است.

هاشمزهی تصریح کرد: آنچه که نگران کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد اینکه در تمامی کشور باید بنزین با استاندارد یورو ۴ یا ۵ ارائه شود اما وقتی توزیع این بنزین فقط مختص چند شهر باشد و اتومبیل‌هایی که بنزین آلاینده را در شهری دریافت و در شهری که بنزین پاک استفاده می‌کند تردد در واقع تاثیری در کاهش آلودگی نخواهد داشت و به هدف مورد نظر نخواهیم رسید.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: طبق برررسی‌ها و مستنداتی که ارائه شد بنزین در آلایندگی بنزین پتروشیمی شکی نیست اما در مورد بنزین وارداتی نیز نمی‌توان بصورت صددرصد اعلام کرد که مطابق با استانداردهای جهانی است لذا نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.

یادآور می‌شود؛ پس از ابلاغ مصوبه هیئت دولت مبنی بر حذف آروماتیک‌ها و ترکیبات حلقوی خطرناک از بنزین(۱۰ اردیبهشت ۹۳) و در پی آن اظهارات عباس کاظمی، معاون وزیر نفت(۱۵ اردیبهشت ۹۳) مبنی بر اینکه بنزین تولید شده در تأسیسات پتروشیمی، سرطان زاست و دلیل افزایش سرطان در کلان شهر‌ها و تهران در چند سال اخیر نیز همین بنزین پتروشیمی بوده است، نمایندگان مجلس به ویژه اعضای فراکسیون انرژی و فراکسیون محیط زیست نسبت به کیفیت بنزین پتروشیمی و پیامدهای استفاده از آن بر سلامتی مردم و میزان آلودگی هوا واکنش نشان دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز