خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق تاکید کرد:

تنها ایران می‌تواند نیاز عراق را درشرایط خلا ء برطرف کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۹۴

توجه به برند و تبلیغات کالاهای ایرانی از طریق کانال‌های موثر در عراق، اعطای نمایندگی به طرف عراقی و تشکیل زنجیره فروش و همچنین تدوین برنامه‌های ترفیع و فروش در این بازار، از جمله راهکارهای توسعه تجارت ایران با عراق است.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق در نشست آشنایی با بازار عراق در اصفهان از افت دو میلیارد دلار صادرات ایران به عراق در پنج ماه سال جاری، نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: داعش برای صادرات ایران نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، جهانبخش سنجابی شیرازی از کاهش شدید واردات کالا از بندر عقبه اردن به عراق خبر داد و گفت: عربستان مرز خود را با عراق به حالت تعطیل درآورده است و تحریم کالاهای ترکی و عربی در بین مردم رواج پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: ۱۷ درصد بازار عراق در شرایط خلاء قرار دارد زیرا کالاهای اردنی و سوری، عربستانی و حتی کالاهای اسرائیلی با نام و نشان اردنی به بازار عراق وارد نمی‌شود.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق افزود: تنها کشوری که می‌تواند نیاز عراق را در این شرایط خلا ء برطرف کند، ایران است.

سنجابی حذف الزام گواهی انطباق کالا با استاندارهای عراق، برای کالاهای ایرانی را اقدام تسهیل کننده برای تامین نیاز بازار عراق دانست و گفت: کاهش تشریفات خرید دارو از ایران، اقدام موقت است و نباید به این قبیل اقدامات عادت کرد.

وی خطاب به شرکت‌های اقتصادی استان اصفهان گفت: نباید به دلیل احتیاج بازار عراق، کالاهای بی‌کیفیت به این بازار ارسال کرد.

وی از کاهش حمل بار ۷۵ درصدی در مرز پرویزخان و باشماق خبر داد و گفت: با باز شدن مرز مهران، چزابه و شلمچه مواد غذایی از این مرز‌ها به عراق ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: از هشت بازارچه مرزی ایران با عراق، در حال حاضر هفت بازارچه فعال است.

سنجابی خواستار توجه ویژه بازرگانان استان اصفهان به محیط‌شناسی تجارت با عراق شد و گفت: نباید این بازار را به راحتی از دست داد.

وی توجه به برند و تبلیغات کالاهای ایرانی از طریق کانال‌های موثر در عراق، اعطای نمایندگی به طرف عراقی و تشکیل زنجیره فروش و همچنین تدوین برنامه‌های ترفیع و فروش در این بازار را از جمله راهکارهای توسعه تجارت ایران با عراق برشمرد.

سنجابی تاکید کرد: اگر از این فرصت پیش آمده در عراق استفاده نکنیم، شرایط برای ادامه فعالیت در این بازار بسیار دشوار می‌شود.

«سعید ابراهیمی»، مدیر امور بین الملل اتاق اصفهان، در این نشست گفت: طی پنج ماهه گذشته ۲/۲ میلیارد دلار صادرات کالای ایران به عراق بوده است که از این میزان ۲۲۰ میلیون دلار به استان اصفهان اختصاص داشته است.

در پایان این نشست پانل پرسش و پاسخ با حضور شرکت کنندگان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز