خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل به ایلنا خبر داد:

توافق تبادل ۲۰۰ مگاوات برق بین ایران و آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۶۴

بعداز تکمیل خط انتقال برق از بین آذربایجان و روسیه میزان تبادل برق افزایش خواهد یافت یعنی ما با روسیه نیز ۵۰۰ مگاوات تبادل برق خواهیم داشت.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه تبادل ۲۰۰ مگاوات برق بین دو کشور توافق کرده و در آینده این میزان به ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

اسماعیل محصولی قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در خصوص توافقات انجام شده با شاهین مصطفی یف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان و میزان تبادلات برق بین دو کشور گفت: ما برای شروع پیشنهاد تبادل ۲۰۰ مگاوات برق را داریم که البته به ظرفیت انتقال برق نیز بستگی دارد.

وی افزود: بعداز تکمیل خط انتقال برق از بین آذربایجان و روسیه میزان تبادل برق افزایش خواهد یافت یعنی ما با روسیه نیز ۵۰۰ مگاوات تبادل برق خواهیم داشت. البته نباید فراموش شود که تحقق این امر منوط به تکمیل خط انتقال برق از آذربایجان به روسیه است.

محصولی خاطر نشان کرد: در زمان پیک مصرف برق در ایران یعنی تابستان ما وارد کننده برق و در زمستان ما با توجه به حجم مصرف آذربایجان صادرات برق خواهیم داشت.

وی یادآور شد: مجموعه مباحثمطرح شده با وزیر انرژی روسیه نیز در خصوص انتقال ۵۰۰مگاوات برق بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز