خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

گسیل انصار حزب الله به خیابان‌ها تحریک‌آمیز است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۲۳۴

نمی‌توانیم ادعا کنیم که مطیع رهبری هستیم اما اقدامی بدون مجوز قانونی انجام دهیم / اینکه عده‌ای به بهانه امر به معروف و نهی از منکر بخواهند دست به یک سری عقده گشایی بزنند و یا اینکه انتقام‌های شخصی را در قالب چنین مجموعه‌هایی اعمال کنند که در این صورت سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گسیل ۴ هزار نیرو در قالب گشت‌های ارشادی به خیابان‌ها برای مبارزه با بدحجابی از سوی انصار حزب الله را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرد که در صورت به اجرا درآمدن آثار سوئی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه این اقدام به هیچ وجه قابل دفاع و توجیه نیست، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قانون حرف اول را می‌زند لذا چنین اقدامی ولو به انگیزه امر به معروف و نهی از منکر باشد، خود می‌تواند نوعی قانون شکنی محسوب شود.

وی افزود: هر فردی که بخواهد در جامعه دست به حرکت یا اقدامی بزند، باید در چارچوب قانون عمل کند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اگر بنا باشد هر کسی بدون مجوز قانونی بخواهد اقدام خودسرانه‌ای انجام دهد این اقدام فضای مناسبی را فراهم می‌کند برای اینکه عده‌ای به بهانه امر به معروف و نهی از منکر بخواهند دست به یک سری عقده گشایی بزنند و یا اینکه انتقام‌های شخصی را در قالب چنین مجموعه‌هایی اعمال کنند که در این صورت سنگ بر روی سنگ بند نخواهد شد.

اسفنانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تاکید بر فصل الخطاب بودن قانون، گفت: ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که مطیع رهبری هستیم اما اقدامی بدون مجوز قانونی انجام دهیم لذا اگر قرار است چنین کاری انجام شود تنها باید با مجوز قانونی صورت گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نقص قانونی نداریم، خاطر نشان کرد: طرح مصوب حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کمیسیون مشترک قضایی و فرهنگی در حال بازنگری نهایی است، بنابراین دیگر چنین کاری موجه و مقبول نیست.

وی در واکنش به اینکه انصار حزب الله اعلام کرده است در تذکرات خود از حد تذکر کلامی فرا‌تر نخواهند رفت نیز گفت: هیچ ضرورتی ندارد که تذکر لسانی در قالب هیئت و یک مجموعه از پیش سازماندهی شده صورت گیرد چرا که تذکر لسانی می‌تواند در حالت عادی بدون اینکه برنامه ریزی خاصی به این صورت برای آن چیده شود صورت بگیرد اما خود این حرکت تحریک آمیز است و آثار سویی در جامعه به دنبال خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز