خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری مازندران:

۱۴۵ شاخص آماری در سرشماری کشاورزی مازندران مدنظر است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۶۴

داشتن آمار و اطلاعات به توسعه بخش کشاورزی کمک می‌کند و اطلاعات حاصل شده در رونق کشاورز موثر است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران گفت: ۱۴۵ شاخص آماری در سرشماری کشاورزی مازندران مدنظر است.

به گزارش ایلنا از ساری؛ جعفر احمدی در جمع روسای جهادکشاورزی استان مازندران برای هماهنگی بیشتر اجرای طرح سرشماری کشاورزی اظهار داشت: یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور بخش کشاورزی است و اهمیت تولید ناخالص برای استان بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ درصد سهم ارزش افزوده کشور مربوط به بخش کشاورزی استان مازندران است، تصریح کرد: سرشماری کشاورزی چهارمین سرشماری مهم در کشور است که در مهر و آبان ماه قرار است انجام شود.

احمدی اضافه کرد: اجرای سرشماری عمومی با فرمان ریاست جمهور است و بنا به مفاد قانونی اعلام شد و همه دستگاه‌ها مکلف به اجرای این امر شدند.

وی با بیان اینکه آخرین آمار گرفته شده از کشاورزی در سال ۸۲ بود و خلا آماری و تناقضات آماری در این بخش دیده می‌شد، خاطرنشان کرد: همه این موارد دست به دست هم داد تا این سرشماری دوباره در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری مازندران بیان داشت: داشتن آمار و اطلاعات به توسعه بخش کشاورزی کمک می‌کند و اطلاعات حاصل شده در رونق کشاورز موثر است.

این مسئول با اشاره به قدیمی شدن آمار سال ۸۲ گفت: این سرشماری برای برآورد دقیق وضعیت کشاورزی مازندران است که در این سرشماری ۱۴۵ شاخص آماری برای کشاورزی استان جمع‌آوری می‌شود.

احمدی اضافه کرد: زراعت، دامداری، باغداری، پرورش دام سنگین و سبک، پرورش طیور، پرورش زنبور عسل، پرورش کرم ابریشم، پرورش ماهی و کشت گلخانه‌ای در این سرشماری مدنظر است.

این مسئول درباره اقدامات انجام شده برای شروع سرشماری در استان مازندران گفت: کلاس‌های هماهنگی برای برگزاری سرشماری در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: برای مسئولان جهاد کشاورزی وظایف قبل، حین و بعد اجرا در نظر گرفته شد و متولیان این امر حساسیت لازم را مدنظر قرار داده تا این طرح مهم در استان به خوبی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز