خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار سفیر جدید ایتالیا در تهران:

اتحادیه اروپا نقش فعالتری در به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و ۱ + ۵ داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۵۰

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که ایتالیا بتواند نقش موثر و مثبتی در توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپایی ایفاء نماید.

سفیر جدید ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا بر توسعه هر چه بیشتر روابط در تمام ابعاد تاکید کرد.

وی با اشاره به ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که ایتالیا بتواند نقش موثر و مثبتی در توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپایی ایفاء نماید.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح روند مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا نقش فعال‌تری در مذاکرات داشته باشد تا این مذاکرات به نتیجه برسد و بر تاثیر ایتالیا به عنوان رئیس کنونی اتحادیه اروپا در این خصوص تاکید کرد.

مائورو کنچاتوری سفیر جدید ایتالیا با اشاره به روابط بسیار خوب دو کشور گفت: ما همواره بدنبال آن هستیم که زمینه را برای توسعه روابط هموار نمائیم و به همین علت اولین کشور اروپایی بودیم که بعد از پیروزی جناب آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، معاون وزیر خارجه ایتالیا را عازم ایران کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز