خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

پیمانکاران ملزم به دریافت گواهینامه «صلاحیت ایمنی» شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۰۳۰

«تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی که به عنوان پیمانکار مشغول فعالیت هستند موظفند «قبل از بستن هر گونه قراداد پیمانکاری» گواهینامه صلاحیت ایمنی را از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور دریافت کنند.»

رییس هیات مدیره کانون ایمنی و بهداشت استان تهران اعلام کرد: با تصویب شورای‌عالی حفاظت فنی، از این پس در تهران کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که به‌عنوان پیمانکار مشغول فعالیت‌اند ملزم به دریافت «گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری» از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهند بود.

«محمد گنجی‌کیا» با اعلام این خبر درباره دلایل اتخاذ این تصمیم به ایلنا گفت: به‌دلیل مقطعی بودن کارهای پروژه‌ای، پیمانکاران رعایت ایمنی را «هزینه‌» در نظر می‌گیرند و «گواهینامه صلاحیت پیمانکار» ابزاری در جهت جلوگیری از ادامه این طرز تفکر کارفرمایان به قصد هدایت‌شان برای بالا بردن ضریب ایمنی کارگران به حساب می‌آید.

به گفته رییس هیات مدیره کانون ایمنی و بهداشت استان تهران، اعتبار این گواهینامه دو ساله است و تمدید آن به بازرسی مجدد و تایید بازرسان کار منوط شده است.

وی با بیان این‌که بر اساس آمار رسمی از هر ۱/۱ ریال هزینه ۲/۲ بازگشت سرمایه ناشی از رعایت ایمنی در کار وجود دارد، ادامه داد: با تدوین آیین‌نامه اخیر «ایمنی در امور پیمانکاری» توسط شورای‌عالی حفاظت فنی،تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی که به عنوان پیمانکار مشغول فعالیت هستند موظفند «قبل از بستن هر گونه قراداد پیمانکاری» گواهینامه صلاحیت ایمنی را از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور دریافت کنند.

گنجی‌کیا افزود: این گواهینامه به منظور صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور و پیش‌گیری از حوادثناشی از کار همراه با آموزش نیروی انسانی در ارتقای فرهنگ ایمنی است که کارفرما را متعهد می‌سازد تا بحثایمنی و بهداشت کار کارگران را جدی‌ تلقی کند.

گنجی‌کیا در خصوص «ضمانت اجرایی» این گواهینامه اظهار داشت: این گواهینامه در سربرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌شود و چنان‌چه این گواهینامه بی‌اعتبار شود، این وزارتخانه است که ماهیتش به‌عنوان نهاد صادرکننده گواهینامه زیر سوال می‌رود.

[اخبار کارگری ایلنا را درfacebook،twitterو+ googleدنبال کنید]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز