خبرگزاری کار ایران

در گردهمایی مدیران‌کل‌استان‌ها؛

گودرزی: صدای غیرمتخصصان‌ورزشی از همه بلندتر است / تنش‌زدایی اولویت‌اصلی ما است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۸۹

امیدوارم بعد از بازی های آسیایی نکات مهم آسیب شناسی و تحلیل شوند تا بتوانیم به سمت شرایط مطلوب پیش برویم.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که هدف وزارت ورزش و جوانان نگاه متوازن به چهارمولفه ورزش یعنی تعلیم تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای است، گفت: عمده اعتبارات ورزشی باید برای عموم جامعه صرف شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان سراسر کشور با حضور وزیر ورزش و جوانان، معاونان و مدیران کل ستادی وزارتخانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمود گودرزی با تاکید به تحلیل درست نسبت به مسائل ورزشی که نیاز امروز جامعه ورزش است، گفت: امیدوارم بعد از بازی های آسیایی نکات مهم آسیب شناسی و تحلیل شوندتا بتوانیم به سمت شرایط مطلوب پیش برویم.

وی با اشاره به برخی چالش های پیش روی ورزش کشور، اظهار داشت: ورزش ما درگیرمعضلات فراوانی است؛ به عنوان مثال چالش های ساختاری، نیروی انسانی، چالش های محیط حقوقی و قانونی ورزش و منابع و توسعه که هر کدام از آن ها می تواند این حوزه را تحت تاثیر قرار دهد.

گودرزی خاطرنشان کرد: منشاء واکاوی این چالش ها تغییر نگرش در مدیریت ورزشی است که متاسفانه در ورزش مسائل حاشیه ای، ‌متن را در بر می گیرد و ادارات کل ورزش و جوانان استان ها بیشتردرگیر منابع اند تا مسائل؟ و تکمیلی ورزش.

*تنش زدایی از اولویت های اصلی ما در ورزش است

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این نکته که ورزش خود یک عنصر چالش برانگیز است، ‌گفت: چالش در وزارتخانه بد نیست؛ مثل تلاطم در یک مسابقه ورزشی. اما چالش هایی که از این دست نیست وعارض می شود محیط را متلاطم می کند.

وی ادامه داد: در یکی دو ورزش پول نقش اصلی را ایفا و زراندوزان را جذب خودمی کند که فساد برانگیز است. این گروه می خواهند تریبون داشته باشند تا به خواسته های خود برسند؛ این ها مسائل پاکی در ورزش نیست.

گودرزی با تاکید به این که تنش زدایی از اولویت های اصلی ما در ورزش است، گفت: آرامش حوزه ورزش به زیان کسانی است که در هیاهو به موفقیت می رسند. ان ها دنبال آب گل آلود کردن هستند وماباید در جهت آرام سازی محیط و حرکت بر محور عقل و خرد حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید بر همین اساس، ‌شروع به فعالیت کنیم تا به توسعه ورزش کشور برسیم، اظهار داشت: توسعه یعنی فرهنگ سازی وحرکت به سمت علاقه‌مند کردن مردم به ورزش. ورزشی برای بهبود جسمی سالم‌تر و در نتیجه زندگی بهتر.

*وجه قهرمانی ورزش برای معرفی کشور به جهانیان لازم و ضروری است

وزیر ورزش و جوانان در ادامه این نشست با تاکید به این نکته که وجه قهرمانی ورزش باید توسعه یابد گفت: ورزش کردن بید در بین مردم ما نهادینه شود تا به یک جامعه فرهنگی ورزشی تبدیل شویم. ورزش قهرمانی اثرات مثبت زیادی در پی دارد و جذابیت های ان باعثبروز علاقه مندی در افراد می شود.

وی با مثال زدن مسابقات والیبال در این خصوص افزود: مدت زمان برگزاری مسابقات والیبال مردم بیشتر به سمت ورزش روی آوردند ومیزان جرم و جرائم در این مدت کاهش یافت. هم چنین نمی توان تاثیر ورزش به خصوص قهرمانی و حرفه ای آن را بر اقتصاد نیز انکار کرد.

*به دنبال ایجاد نگاه متوازن به ۴ مقوله ورزش هستیم
گودرزی با تاکید به این نکته که هدف وزارت ورزش و جوانان نگاه متوازن به چهارمولفه ورزش یعنی، تعلیم تربیتی، همگانی، قهرمانی و حرفه ای است، گفت: عمده اعتبارات ورزشی باید برای عموم جامعه صرف شود. در عدم توازن است که حاشیه ها متولد می شوند و اینکوتاهی در توزیع سهم و حق باعثبروز فساد خواهد شد.

*صدای غیر متخصصان ورزشی‌ها از همه بلندتر است
وزیر ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که افراد غیر متخصص نباید در مدیریت ورزشی ورود پیدا کنند و در حال حاضر صدای آن ها از همه بلندتر است، گفت: ساختار ورزش باید به سمت تخصصی شدن پیش برود و این سازمان تخصصی و تخصص‌گرا باید در مسیر جذب افراد خبره و کارآمد حرکت کند.

*در تدوین استراتژی باید تهدیدات را پیش بینی کرد

گودرزی در ادامه گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان ها با اشاره به این نکته که اگر در تدوین استراتژی تهدیدات پیش بینی نشوند دیگر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معنا پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: تاکنون ساخت و سازهای ورزشی و کلنگ‌زنی این اماکن با عدم برنانه‌ریزی جامع و کامل همراه بوده، یعنی‌بدون درنظر گرفتن شرایط آینده این پروژه‌ها آماده ساخت شده‌اند. باید در وحله نخست اولویت‌بندی کرد که چه پروژه‌هایی، در چه محیط جغرافیایی و با چه تراکم جمعیتی ایجاد و راه اندازی شوند.

وی درخصوص اقدامات وزارتخانه در دولت یازدهم گفت: در ساختار ورزش ما لایحه «قانون ورزش» را توسط کارگروهی متخصص در ۱۵ ماده تدوین کرده‌ایم که طی چند روز آینده به تصویب مجلس خواهد رسید، در ضمن قانون جامع ورزش نیز در حال تدوین است.

گودرزی درخصوص ساختار تشکیلاتی وزارتخانه، بحثارتقای ورزش زنان، تدوین راهبردهای دو حوزه ورزش و جوانان، راه‌اندازی شورای عالی ورزش و شورای عالی جوانان، تلاش در جهت تحصیح و تکمیل اساسنامه فدراسیون‌ها، تخصص‌گرایی در ورزش، برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و انتخابات مجامع فدراسیون‌ها، خصوصی سازی و نگاه متوازن به ورزش، پیگیری پاداش ورزشکاران، مبارزه با بداخلاقی و فساد در میادین ورزشی، شفاف سازی و کاهش دستمزدها و حذف افرادی که نامشروع به ورزش وارد شده بودند نکاتی بیان کرد.

وی ادامه داد: هم چنین در بخش همگانی ۱۰ درصد اعتبارات را به این حوزه اختصاص دادیم که امیدواریم هرسال این اعتبارات افزایش یابد، توسعه کمی و کیفی ورزش زنان و پر کردن اوقات فراغت آن ها، تکمیل پروژه های نیمه تمام، ساماندهی امور جوانان با بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه آن ها، آگاه سازی ۱۸ دستگاه ونهادی که وظیفه خدمت رسانی به جوانان را دارند، مددکاری و مشاوره به جوانان، توسعه منابع انسانی مربوط به این حوزه از دیگر اقدامات ما در وزارت ورزش و جوانان است.

گودرزی خاطرنشان کرد: جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات شش ماه نخست سال، رسیدگی به معارضین، فعالیت های گسترده در حوزه بین الملل، ایجاد مراکز استعدادیابی، تقویت شورای رهبردی استان ها نیز از دیگر اقداماتی بود که انجام داده ایم. هم چنین تجمیع فدراسیون های ورزشی در یک مکان، بازسازی ورزشگاه های بزرگ و حیاتی کشور، ایجاد سازمان نظام ورزشی، تقویت هرم نیروی انسانی و تقویت تیم های ملی از اموری است که در دست اقدام داریم.

گودرزی در پایان گفت: ما رویکردو برنامه های عملیاتی مان مشخص است که امیدوارم بتوانیم در این مدت کوتاه خیر و برکات را برای کشور فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز