خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار کشور:

اتهام «اخلال در نظم» ترفندی برای ساکت کردن فعالان کارگری است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۶۸

«تجربه نشان داده است متهم کردن کارگران یا نمایندگان کارگری به «اخلال در نظم»، برچسبی برای از میدان به در کردن آنان است.»

دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشورصدور حکم زندان و شلاق برای ۴ فعال کارگریپتروشیمی رازی را ترفندی تکراری به قصد منصرف کردن نمایندگان کارگران از پیگیری مطالبات صنفی کارگران دانست.

«رحمت‌الله پورموسی» در این باره به ایلنا گفت: تجربه نشان داده است متهم کردن کارگران یا نمایندگان‌شان به «اخلال در نظم» برچسبی برای ساکت کردن آنان است.

دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور همچنین از قوه قضاییه به دلیل صدور این احکام سنگین برای «کارگرانی که عمر و نیروی خود را در راه پیگیری مطالبات صنفی کارگران صرف کرده‌اند»، انتقاد کرد.

او با اشاره به تایید دادگاه مبنی بر نماینده کارگران بودن یکی از ۴ کارگر محکوم شده پتروشیمی رازی، تاکید کرد: وظیفه ذاتی نمایندگان کارگری پیگیری مطالبات قانونی کارگران است بنابریان صدور چنین حکم سنگینی برای این نماینده کارگری بی معناست.

پورموسی در ادامه گفت در جلسه چهارشنبه هفته آینده کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، حکم زندان و شلاق این ۴ کارگر پتروشیمی رازی را طرح می‌کند تا اعضا نسبت به شیوه پیگیری این مساله توسط این تشکل بالادستی، تصمیم بگیرند.

این مقام کارگری با اشاره به سکوت کانون عالی شوراهای اسلامی کار در موارد مشابه، تصریح کرد این کانون تنها در برابر کارگران مجموعه‌هایی که شورا دارند، مسئولیت دارد.

او در عین حال بیان کرد: اگر چه کانون عالی شوراهای اسلامی کار در بحثدستمزد یا ادغام صندوق درمانی تامین اجتماعی در بیمه سلامت به نمایندگی از همه کارگران موضع گیری می‌کند، اما اگر یک واحد تولیدی انجمن صنفی یا نماینده کارگر داشته باشد، وظیفه پیگیری مطالبات کارگران آن مجموعه بر عهده تشکل‌های عالی مربوطه‌ است.

دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار در پایان اظهار کرد: البته ما می‌توانیم به صورت رسمی در برابر اتفاقات کارگری در هر جای ایران موضع گیری کنیم و پس از بررسی‌ حکم زندان و شلاق کارگران پتروشیمی رازی، اگر لازم باشد این کار را انجام می‌دهیم.

[اخبار کارگری ایلنا را درfacebook،twitterو+ googleدنبال کنید]

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز