خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفتگو با ایلنا مطرح‌کرد:

سهم مهرعلیزاده، علی‌آبادی و سعیدلو در عنوان‌چهارمی‌ گوانگژو / پول، تنها عامل موفقیت نبود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۴۳

تکرار ۲۰ مدال طلا در اینچئون دور از دسترس نیست / همیشه در شرایط سخت بهتر نتیجه گرفتیم / زمان ما دست دولت از نظر بودجه بازتر بود / دونده استقامت نداریم / سوارکاری با مصلحت اندیشی باید اعزام می‌شد.

معاون سابق وزارت ورزش و جوانان تکرار جایگاه چهارمی ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو را دور از دسترس ندانست و گفت: با کاروان کیفی که به بازی‌های اینچئون اعزام می‌شود، می‌توانیم این جایگاه را دوباره برای ایران تکرار کنیم.

حمید سجادی در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: ورزشکاران ما همواره نشان داده‌اند هر زمان که در تنگنا و فشار قرار داشته‌اند توانسته‌اند با عزم و اراده ملی، غیرت و تعصب و مسئولیت‌پذیری، ملت ایران را شاد کنند و اطمینان دارم که در بازی‌های اینچئون نیز چنین اتفاقی تکرار خواهد شد.

وی افزود: مردم ایران همواره نشان داده‌اند هر زمان فشارها و تحریم‌ها افزایش یافته در شرایط سخت بهتر نتیجه و عملکرد را داشته‌اند و مطمئنم با برنامه‌ریزی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشته‌اند در بازی‌های آسیای اینچئون می‌توانیم، ضمن تکرار ۲۰ مدال طلا و حتی مدال‌های بیشتری را کسب نمائیم.

سجادی افزود: شاید امسال با توجه به شرایط کشور دولت با محدودیت‌هایی از نظر بودجه و پشتیبانی لازم از تیم‌های ملی روبرو بود، اما معتقدم افراد توانمندی در این برنامه ریزی حضور داشته اند که از بدنه اجرایی ورزش کشور هستند که می‌توانند از فرصتی که در المپیک آسیایی به دست آمده برای شادی دل مردم استفاده کنند و جایگاه ایران را در رده‌بندی بازی‌های آسیایی ارتقا دهند. هرچند تاحدودی تغییرات در راس وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و تاخیر در اجرای برنامه ها و تدارکات تیم ها می تواند در عملکرد کلی کاروان اعزامی تاثیرگذار باشد.

وی با مقایسه شرایط فعلی با ۴ سال گذشته و پیش از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو گفت: در آن زمان امکانات ما بد نبود و تنگنای مالی نداشتیم و دولت دستش بازتر بود تا به ورزش پول و امکانات لازم را تزریق کند، اما فراموش نکنیم همه چیز در ورزش پول نیست و باید برای موفقیت در ورزش و بویژه کسب مدال برنامه داشت.

سجادی موفقیت‌های گوانگجو را حاصل یک‌دهه برنامه‌ریزی در کشور عنوان کرد و افزود: به اعتقاد من کسب مقام چهارمی گوانگژو حاصل تلاش و برنامه‌ریزی مدیرانی همچون هاشمی طبا، مهرعلیزاده، علی‌آبادی و سعیدلو بود که این دورخیز صورت گرفت و ما توانستیم با یک کار مینیاتوری و منسجم تلاش این عزیزان را به ثمر برسانیم و این جایگاه ارزشمند را برای ورزش‌ایران به ارمغان بیاوریم.

معاون اسبق وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۱۴ ماه برای بازی‌های آسیایی گوانگژو فرصت داشتیم تا برنامه‌ریزی و سازماندهی داشته باشیم، یادآور شد: البته در بازی‌های آسیایی گوانگجو این مدال‌های طلا بود که جایگاه ما را تا رده چهارم جدول بالا برد، در حالیکه کشور پایین‌تر از ما به مراتب مدال‌های بیشتری داشت، اما مدال‌های ارزشمند طلای‌کاروان ایران باعثشد که ما در موقعیت بالاتری در رده‌بندی نهایی قرار بگیریم. به اعتقاد من امروز شرایط کاروان‌ایران مناسب‌تر از ۴ سال گذشته است و از نظر شانس مدالی کمتر از گوانگجو نیستیم و می‌توانیم با کمی خوش‌شانسی این جایگاه را تکرار کنیم.

سجادی با بیان اینکه رشته‌های سنتی ایران همچنان بار مدال‌آوری کاروان ایران را برعهده خواهند داشت، یادآور شد: کشتی‌، وزنه‌برداری، تکواندو، دو و میدانی و خوشحالم بگویم والیبال، بسکتبال، فوتبال و رشته‌های تیمی نظیر هندبال نسبت به ۴ سال گذشته پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند و این امیدواری وجود دارد که ما بهتر از گوانگجو عمل کنیم.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود تزریق پاداش‌های مالی در آستانه بازی‌های گوانگجو در موفقیت کاروان‌ایران تاثیرگذار بود، گفت: این تنها یک محرک مقطعی بود. قبول دارم پاداش ۵ میلیونی به هر یک از قهرمانان در آستانه گوانگجو در عملکرد آنها تاثیرگذار بود، اما بپذیرید این به تنهایی نمی‌توانست عامل موفقیت باشد. پول تاثیرگذار بود، اما همه چیز نبود و نمی‌توان گفت تنها تزریق مالی باعثموفقیت ورزشکاران ما در گوانگژو شد.

سجادی با بیان اینکه زمان قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی از اهمیت بسزایی برخوردار است و ورزشکاران و قهرمانان باید در آرامش و تمرکز بالایی باشند، اضافه کرد: در روزهای آینده و پیش از اعزام کاروان‌ایران مدیریت مناسب و منسجم در عملکرد ورزشکاران کشور تاثیرگذار است و امیدوارم در روزهای باقی‌مانده با توجه به تنگناها و فشارهایی که وجود دارد مدیریتی آبرومند نسبت به ورزشکاران کشورمان داشته باشیم و به دنبال بزرگ‌نمایی نقاط ضعف نباشیم.

وی تاکید کرد: ورزشکاران ما باید بدانند مسئولیت‌بزرگی برعهده آنهاست و یک ملت چشم‌انتظار درخشش و مدال‌آوری آنها هستند، همانطور که این روزها والیبال با درخشش خود در مسابقات جهانی باعثخوشحالی و نشاط جوانان کشورمان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اعزام نشدن برخی از رشته‌ها به بازی‌های آسیایی اظهار داشت: امیدوار بودم در این دوره واترپلو و سوارکاری هم جزو رشته‌های اعزامی قرار می‌گرفتند. واترپلو ۴ سال گذشته به دلیل مسائل مدیریتی رای لازم برای اعزام را بدست نیاورد و نتوانست در بازی‌های گوانگجو شرکت کند و سوارکاری نیز علی‌رغم اینکه تلاش بسیاری شد تا این رشته با اسب‌های خودشان در بازی‌ها شرکت کنند، اما به دلیل هزینه‌های زیاد و مشکل قرنطینه این بازی‌ها را از دست داد.

قهرمان اسبق رشته دو و میدانی استقامت کشورمان در مورد وضعیت دو ومیدانی کاران ایران در آستانه بازی‌های آسیایی، یادآور شد: به اعتقاد من در ماده های استقامت و نیمه استقامت کمی غفلت شده و نداشتن نماینده در این مواد اتفاق خوبی نیست. بنده پیش از این در مجمع سالیانه فدراسیون دغدغه هایم را در این زمینه مطرح کردم. اینکه ما در میدانی ها قدری پیشرفت کردیم نظیر احسان حدادی، برادران صمیمی و قنبرزاده در پرش ارتفاع، ارزنده در پرش طول و…جای تقدیر دارد ولی دونده های نیمه استقامت، استقامت، ماراتن، صحرانوردی بایستی با حضور در اینگونه رقابت ها بستر پیشرفت شان فراهم شود.

وی افزود: ما در پرتاب‌ها شرایط بسیار خوبی داریم و احسان حدادی و صمیمی جزو امیدهای طلایی ایران هستند. قنبرزاده در پرش ارتفاع و ارزنده در پرش طول نیز جزو خوب‌های ما هستند. به نظرم در حال حاضر رکوردهای دو و میدانی‌کاران ایران در حد کسب مدال آسیایی قرار دارد، ولی در پرش‌ها کار ما سخت است چراکه ساعت برگزاری مسابقات که معمولا صبح‌هاست برای رسیدن به ورودی فینال کار ورزشکاران ما را سخت می‌کند. با تمامی این‌ها کسب یکی - دو مدال طلا و ۳ مدال خوشرنگ دیگر در سایر مواد دور از دسترس دوومیدانی ایران نیست و امیدوارم با تلاش‌هایی که صورت گرفته بتوانیم بهتر از گوانگجو نتیجه بگیریم.

وی در مورد سجاد مرادی گفت: اینکه انتظار داشته باشیم سجاد نظیر گوانگژو مدال آوری کند شاید انتظار درستی نباشد و شنیدم حتی او با مصدومیت هم روبروست ولی با این همه سجاد جزو دوندگان باتجربه ماست و با این سابقه در صورت اعزام می تواند هنوز هم نتیجه خوبی بگیرد.

سجادی افزود: حضور در بازی‌های آسیایی رکورد ورودی ندارد و اگر رکوردی برای ورزشکاران تعیین شده این تنها یک معیار داخلی است و به اعتقاد من بسیاری از دوو میدانی‌کاران ما این شرایط را داشتند که با توجه به رکوردهای‌شان در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنند و حتی مدال‌آور باشند، اما تعیین‌ سقف رکورد مانع از حضور آنها شد و به اعتقاد من این یک فرصت‌سوزی برای دو و میدانی ایران بود.

قهرمان دوومیدانی کشورمان اظهار داشت: امیدوار بودم تا در رشته‌های استقامت و نیمه‌استقامت نیز افرادی را با مصلحت‌اندیشی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌کردیم و ریسک این تصمیم را می‌پذیرفتیم تا در آینده در این رشته‌ها در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. وضعیت این رشته در کشور به هیچ عنوان مناسب نیست و با حتی به تعداد استان های کشور نیز دونده استقامت نداریم!

سجادی با بیان اینکه به گفته مسئولین کمیته ملی المپیک کاروان کیفی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند، افزود: اولویت در بازی‌های آسیایی کسب مدال طلاست و شاید به همین خاطر برخی رشته‌ها نظیر سوارکاری یا واترپلو از حضور در بازی‌هایی آسیایی محروم شدند، اما باید نگاه توسعه‌ای به ورزش هم داشت و شرایطی را فراهم کرد تا این رشته‌ها به مدال نزدیک شوند.

وی رشته سوارکاری را رشته‌ای دارای پتانسیل و علاقه مندان بسیار در کشور توصیف کرد و اظهار داشت: تا آنجا که اطلاع دارم این رشته برای حضور در بازی‌های آسیایی اسپانسر گرفته بوده و اعزام این تیم برای وزارت‌ورزش هزینه‌ای در بر نداشت و بهتر بود این فرصت در اختیار این رشته قرار می‌گرفت تا شرایط زمینه پیشرفت آن در بازی‌های آسیایی بهتر فراهم شود.

معاون سابق وزیر ورزش و جوانان در بخش پایانی سخنان خود بالا بردن روحیه ورزشکاران در آستانه بازی‌های آسیایی را بسیار تعیین کننده و مهم عنوان کرد و افزود: اطمینان دارم ورزشکاران‌ایران بار دیگر در صحنه‌های آسیایی خواهند درخشید و به هیچ عنوان نباید ناامید باشیم. مهم این است که قهرمانان نهایت تلاش خود را برای کسب بهترین مقام انجام دهند و با امید و توکل به خدا می‌توانیم مدال‌های خوشرنگی را از بازی‌های آسیایی این دوره به دست آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز