خبرگزاری کار ایران

تخت‌روانچی در ملاقات رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه:

وجود اراده سیاسی در ۱ + ۵ منجر به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۳۳

انتظار جمهوری اسلامی ایران از کشورهای غربی در این مذاکرات ا ین است که براساس توافقات به عمل آمده و پس از امضای توافق جامع کلیه تحریم‌ها علیه ایران «لغو» گردد.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه که در رأس هیأتی به ایران سفر کرده بود با معاون اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات، مجید تخت‌روانچی درخصوص مذاکرات جاری ایران با کشورهای ۱ + ۵ اظهار داشت: در صورت وجود اراده سیاسی در کشورهای ۱ + ۵ جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا مذاکرات به نتیجه برسد و توافق جامع میان طرفین امضاء گردد.

وی افزود: انتظار جمهوری اسلامی ایران از کشورهای غربی در این مذاکرات ا ین است که براساس توافقات به عمل آمده و پس از امضای توافق جامع کلیه تحریم‌ها علیه ایران «لغو» گردد.

در این دیدار همچنین راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه میان ایران و فرانسه به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

پاتریسیا آدام نیز ضمن تشریح اهداف سفر خود به جمهوری اسلامی ایران و با توجه به ظرفیت‌های موجود میان دو کشور، خواستار توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها به ویژه روابط پارلمانی به منظور تبادل نظر بیشتر میان طرفین شد.

شایان ذکر است در راستای افزایش همکاری پارلمانی طی یک سال گذشته چندین هیأت پارلمانی فرانسه به کشورمان سفر کزده است.

رئیس کمیسیون دفاعی مجلس ملی فرانسه، همچنین در ادامه سفر خود با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه دیدار و ضمن بررسی تحولات منطقه نسبت به راه‌های مقابله با تروریسم به خصوص گروه داعش در عراق و سوریه به تبادل نظر پرداختند.

هیأت مذکور در ادامه برنامه های سفر به کشورمان با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز