خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم درگفت‌وگو با ایلنا:

جرم خاتمی در هیچ دادگاهی اثبات نشده است / اصول‌گرایان خود را اصل و دیگران را مزاحم نظام جلوه ندهند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۸۲۱

اصول‌گرایان و حزب‌الله باید بدانند اگر بدون مجوز قانونی بخواهند به نام اسلام اقدامی انجام دهند خودشان هم باید منتظر اعمال قانون باشند / رهبری بارها تاکید داشتند که من در مسائل سیاسی حرف درگوشی با کسی ندارم. بنابراین نباید گروهی سعی کنند که رهبری را به نام خود مصادره کنند.

یک فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: جرم شخصیتی مثل حجت الاسلام سیدمحمدخاتمی در هیچ دادگاهی به اثبات نرسیده است. اصول‌گرایان باید در رقابت، مبارزه سیاسی خود را نشان بدهند نه اینکه خود را اصل و دیگران را مزاحم نظام جلوه دهند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نامه سیدمحمد خاتمی به رهبر معظم انقلاب و واکنش افراطیون نسبت به آن گفت: اصل نامه‌نگاری به سران کشور از طرف افراد و جریان‌های سیاسی کاملا شایسته است. بهتر بود که دوستان اصولگرا از قبل در این خصوص قضاوت نمی‌کردند چراکه جرم شخصیتی مثل حجت الاسلام سیدمحمدخاتمی در هیچ دادگاهی به اثبات نرسیده است.

وی گفت: به کار بردن عناوینی همچون فتنه و فتنه گر در واکنش به نامه‌نگاری سیدمحمدخاتمی قطعا می‌تواند جزو عناوین مجرمانه‌ای باشد که باید در دادگاه‌های قوه قضاییه مورد تایید قرار گیرد. نمی‌توان گفت که همه فتنه‌گر هستند. اگر فردی با این عنوان وجود دارد، قوه قضاییه باید نام او را با مصداق مشخص کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: این دوستان باید ابتدا چنین واکنشی را را به جای سیدمحمدخاتمی به احمدی‌نژاد نشان می‌دادند در عین حال پاسخ این نامه‌نگاری باید از سوی رهبری داده شود. کسی وکیل و وصی رهبری در دادن پاسخ به نامه دیگران نیست.

وی با بیان اینکه در تحلیل وقایع گذشته باید رعایت اخلاق اسلامی و سیاسی و انصاف انجام شود، گفت: رهبری بارها تاکید داشتند که من در مسائل سیاسی حرف درگوشی با کسی ندارم. بنابراین نباید گروهی سعی کنند که رهبری را به نام خود مصادره کنند. اگر نقدی وجود دارد باید با رعایت اخلاق و حفظ وحدت و نگاه به منافع ملی صورت گیرد.

کنعانی‌مقدم افزود: قطعا اصلاح‌طلبان برای بازگشت به عرصه سیاسی کشور و ایجاد فضای جدید فعالیت، در رقابت سنگینی بااصول‌گرایان خواهند بود. در مقابل اصول‌گرایان نیز باید در رقابت، مبارزه سیاسی خود را نشان بدهند نه اینکه خود را اصل و دیگران را مزاحم نظام جلوه دهند.

دبیر کل حزب سبز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آغاز به کار گشت‌های انصار حزب الله گفت: در بحثامر به معروف و نهی از منکر سه اصل مهم است که اولین اصل تذکر لسانی است که یک وظیفه همگانی است. علاوه بر این نظارت همگانی در امر به معروف و نهی از منکر نیز امری مهم است. اما اعمال قانون در بحثامر به معروف و نهی از منکر از وظایف و مسئولیت‌های حاکمیت است.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از طریق حاکمیت یا از طریق ضابطان قضایی که قوه قضاییه به آنها حکم داده، انجام می‌شود. اگر هر کسی خودش بخواهد اعمال‌کننده قانون باشد، نوعی آشفتگی سیاسی را شاهد خواهیم بود.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با تاکید بر اینکه اعمال قانون باید زیر نظر حاکمیت و قوه قضاییه انجام شود، گفت: در غیر اینصورت خود امر به معروف و نهی از منکر تبدیل به یک ناهنجاری خواهد شد که مقابله با آن مشکل می‌شود. اصول‌گرایان و حزب‌الله که تمکین به قانون از اصول‌شان است، باید بدانند اگر از قانون عدول کنند، در واقع از اصول عدول کرده‌اند و اگر بدون مجوز قانونی بخواهند به نام اسلام اقدامی انجام دهند خودشان هم باید منتظر اعمال قانون باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز