خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی البرز:

بانک‌ها تحریم کننده بخش خصوصی نباشند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۶۲۲

با توجه به اینکه صنایع به ویژه صنایع کوچک و متوسط دچار بحران نقدینگی هستند بانک‌ها باید در این زمینه صنایع را یاری کنند.

رییس اتاق بازرگانی البرز گفت: با گذشت سال‌ها از تدوین بانکداری بدون ربا متاسفانه تا کنون این روش در اجرا با مشکلاتی همراه بود و سودهای دریافتی بانک‌ها با روش بانکداری اسلامی هم خوانی ندارد.

به گزارش ایلنا در کرج، حسین طوسی در نشست اقتصاد مقاومتی با حضور دو تن از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و فعالان اقتصادی افزود: متاسفانه سیاست بانکداری بدون ربا به جای همراهی تولید در مقابل این بخش ایستاده و تازمانی که این مسئله برطرف نشود نمی‌توان انتظار داشت بخش تولید متحول و رکود حاکم برطرف شود.

وی در ادامه اظهار داشت: به لحاظ تورم ۳۵ درصدی در کشور بازارهای داخلی توسط کشور‌های همسایه اشباع شده و قدرت رقابت از بین رفته است.

وی ادامه داد: باید زمینه‌های حمایت از تولید برای رهایی از رکود و تورم را درکشور فراهم کرد و بانک‌ها باید حامیان بخش خصوصی ونه تحریم کننده آن‌ها باشند.

طوسی با اشاره به اینکه رابطه بین بانک‌ها و تولید باید بازتعریف شود، افزود: با توجه به اینکه صنایع به ویژه صنایع کوچک و متوسط دچار بحران نقدینگی هستند بانک‌ها باید در این زمینه صنایع را یاری کنند.

رییس پارلمان بخش خصوصی گفت: در حال حاضر بار ایجاد اشتغال بر روی دوش واحدهای تولیدی است که متاسفانه به لحاظ کمبود نقدینگی و مشکلات ناشی از تورم با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه اشتغال کشور در خطر است، افزود: بیشتراشتغال کشور به خصوص اشتغال صنعتی در بنگاههای کوچک و متوسط ایجاد می‌شود به همین لحاظ حل مشکلات بانکی و اعتباری آن‌ها لازم و ضروری است.

طوسی خاطرنشان کرد: سهم بنگاه‌های کوچک و متوسط را از معوقات بانکی بالغ بر ۶ تا ۷ درصد است.

وی ادامه داد: با توجه به آمار اعلام شده ۱۵ هزار واحد کوچک و متوسط تعطیل شده‌اند که این امر معزل بیکاری را افزایش داده لذا باید چاره اندیشی مناسب صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز