خبرگزاری کار ایران

فیلم‌های مستند ایران در صربستان

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۵۲۸

ولادیمیر پروویچ فیلمساز و کارگردان صرب در دیدار با محمود شالوئی رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد از طرح برگزاری جشنواره فیلم‌های مستند ایرانی در صربستان خبر داد.

ولادیمیر پروویچ فیلمساز و کارگردان صرب که در اغلب جشنواره‌های مستند جهانی از جمله جشنواره «فیلم‌های رشد ایران» با عنوان داور حضور داشته در دیدار با محمود شالوئی رایزن فرهنگی کشورمان در بلگراد از طرح برگزاری جشنواره فیلم‌های مستند ایرانی در صربستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، پروویچ در این دیدار گفت: با حمایت برخی از نهاد‌ها در امر فیلم سازی صربستان درصدد هستیم تا با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی و نهادهای مرتبط در حوزه سینمای مستند و تجربی ایران، جشنواره ثابت و مبتنی بر تقویم زمانی منظم که همه ساله برای مدت سه روز پیش‌بینی می‌شود در زمینه فیلم‌های مستند ایرانی در بلگراد برگزار نماییم.

این کارگردان صرب در ادامه افزود: تاکنون بیش از سه سفر به ایران داشته‌ام و در همه این سفر‌ها به عنوان داور جشنواره حضور یافته‌ام که بدون تردید مهم‌ترین دستاوردم آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ و تمدن منحصر به فرد و دوستی با مردمان مهربان و سرشار از محبتی است که نظایر آن را در جای دیگر ندیده‌ام. پروویچ همچنین اضافه کرد: در آینده نزدیک هم به عنوان عضو هیات داوران جشنواره فیلم رشد، عازم ایران هستم و اطمینان داردم که از این سفر هم خاطراتی شیرین را به ارمغان خواهم آورد.

شالوئی هم در این ملاقات ضمن استقبال از پیشنهاد این هنرمند با تجربه صربستانی و تشکر از نگاه واقع بینانه و محبت آمیز وی نسبت به فرهنگ و تمدن و از همه مهم‌تر مهربانی و مه‌مان نوازی ملت بزرگ ایران گفت: فرهنگ غنی ایران ریشه در اعماق تاریخ دارد و با حکمت و معرفت و محبت و مودت پیوندی مستحکم برقرار کرده‌است.

وی همچنین افزود: از همین روست که آشنایی با این فرهنگ درخشان، از روحیات ملتی نشان می‌دهد که همواره به مهرورزی و نوع دوستی اهتمام می‌نمایند و در میان جوامع بشری با همین ویژگی‌های ممتاز شناخته می‌شوند.

رایزن فرهنگی کشورمان ابراز امیدواری کرد که بسترهای لازم برای برپایی جشنواره مستند ایرانی در صربستان مهیا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز