خبرگزاری کار ایران

مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران در گفت وگو با ایلنا:

فرانسه آمد، دیگران هم در راه هستند / کالای ایرانی در عراق به روزهای حساس خود می رسد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۵۵

در این مدت حدود دو میلیارد و ۱۱۱ میلیون دلار کالا به عراق صادر شده وهمچنین حجم صادرات خدمات فنی ومهندسی بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار می شود.

مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران از حضور رقبای اروپایی در عراق خبر داد.

مجید قربانی فراز، مسئول دفتر تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران، در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تشکیل ائتلاف اروپایی ها گفت: با توجه به سفر " فرانسوا اولاند " رئیس جمهور فرانسه به عراق ودیدار با " فواد معصوم " رئیس جمهور عراق و اعلام آمادگی فرانسه برای مقابله با داعش، به نظر می رسد تبادلات تجاری این کشور با عراق نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: البته این تبادلات تجاری بیشتر در خصوص تسلیحات نظامی خواهد بود تا عراق بتواند گروهک تروریستی داعش را از بین ببرد.

قربانی فراز با اشاره به افق جدید تجاری در عراق گفت: رقبای اروپایی برای حضور درعراق در راهند و مسلما اروپایی ها پس از کمک های نظامی انتظارات تجاری و اقتصادی نیز خواهند داشت. پس تجار و بازرگانان و بنگاههای اقتصادی ایران نیز باید به این مهم توجه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان تجارت خارجی عراق طی ۵ ماه گذشته چقدر بوده است افزود: در این مدت حدود دو میلیارد و ۱۱۱ میلیون دلار کالا به عراق صادر شده وهمچنین حجم صادرات خدمات فنی ومهندسی بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار می شود.

قربانی فراز با بیان اینکه در این مدت میزان واردات از عراق بسیار محدود بوده است گفت: حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون دلار کالا از قبیل آهن قراضه، ‌خورده آلومینیوم و باطری مستهلک در پنج ماه گذشته وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: در صورتی که شرایط به صورت مطلوب پیش رود و فاکتورهای داخلی ونرخ ارز تغییری نکند به اهداف صادرات به عراق تا پایان سال دست خواهیم یافت.

این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ۱۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و اشتراکات مذهبی گفت: در سال گذشته دو میلیون زائر ایرانی از عراق بازدید کردند ویک میلیون عراقی هم به ایران آمدند که تعداد زیادی از آنها در چهارچوب تورسیم سلامت به بیمارستهای مشهد و شیراز مراجعه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز