خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی انجمن های قطعه سازان خودرو در گفتگو با ایلنا خبر داد:

تشکیل صندوق حمایت از صنعت خودرو

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۲۷۳

مالکیت صندوق حمایت از صنعت خودرو به دولت تعلق دارد و تا سقف ۴ هزار میلیارد تومان دارایی این صندوق خواهد بود که بخشی از آن از عوارض واردات خودرو، بخشی از صندوق توسعه ملی و فروش نفت و بخشی دیگر ازعایدی دولت از فروش خودرو در سال گذشته تامین خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی انجمن های قطعه سازان خودرو از ارائه پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از صنعت خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

آرش محبی نژاد، دبیر شورای هماهنگی انجمن های قطعه سازان خودرو، در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه خروج از بحران موجود در تولید خودرو نیازمند بسته ای جامع است، گفت: پیشنهاد تشکیل صندوق حمایت از صنعت خودروی کشور را به زودی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه خواهیم کرد.

محبی نژاد تصریح کرد: با تشکیل صندوق فوق مردم از منابع و محاسن آن بهره مند خواهند شد.

وی گفت: مالکیت صندوق حمایت از صنعت خودرو به دولت تعلق دارد و تا سقف ۴ هزار میلیارد تومان دارایی این صندوق خواهد بود که بخشی از آن از عوارض واردات خودرو، بخشی از صندوق توسعه ملی و فروش نفت و بخشی دیگر ازعایدی دولت از فروش خودرو در سال گذشته آن تامین خواهد شد.

محبی نژاد ادامه داد: صندوق حمایت از صنعت خودرو متشکل از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، قطعه سازان و نمایندگانی از بانک مرکزی خواهد بود.

وی گفت: از اهداف تشکیل این صندوق تامین نقدینگی مورد نیاز با دوره بازپرداخت مشخص برای خریداران نقدی خودرو است تا چرخش نقدینگی خودرو سازان تنها منوط به پیش فروش خودرو نشود.

دبیر شورای هماهنگی انجمن های قطعه سازان خودرو با اشاره به اعطای تسهیلات مسکن(تا سقف ۸۰ میلیون تومان) و در مواردی تا نصف مبلغ خرید مسکن، گفت: هم اکنون شاهد جاری شدن نقدینگی از سوی بانک ها به سمت مسکن هستیم این در حالی است که در صورت ارائه وام خودرو به مردم به شرط خرید خودروی تولید داخل این صندوق راهکار مناسبی برای خرید خودرو محسوب می شود.

وی تصریح کرد: همچنین فعال کردن لیزینگ ها نیز در در خرید خودرو بی تاثیر نیست.

محبی نژاد در پاسخ به این پرسش که به نظر شماعلت اصلی مشکلات سایت های ثبت نام خرید خودرو در شرکت های خودرو ساز چیست نیز اظهارداشت: مسلما خودروسازان به دنبال رضایت مشتریان هستند و شرایط به گونه ای است که مشتری مداری از ارکان اصلی در مدیریت محسوب می شود و به نظر می رسد این اختلال در سایت های ثبت نامی به دلیل سرعت پایین اینترنت و حجم بالای ثبت نام ها در ساعات اولیه و مشکلاتی نظیر این باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز