خبرگزاری کار ایران

مدیرساخت و توسعه راه‌های گیلان؛

بازسازی و تثبیت رویه محور دیلمان با استفاده از شیوه‌های نوین راهسازی

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۹۸

در حال حاضر ۱۶ کیلومتر از این محور برای اجرای عملیات تثبیت و بازسازی در تعهد پیمانکار است که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

محور فرعی و کوهستانی سیاهکل به دیلمان با بکار گیری آخرین تکنولوژی و دستگاه‌های مدرن در حال بازسازی و تثبیت رویه مسیراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاروان خبری بازدید از پروژه‌های راه سازی شرق گیلان، نازک کار با بیان اینکه بخش‌های عمده‌ای از این مسیر به دلیل تردد ماشین آلات سنگین دچار آسیب وخرابی شده، گفت: اداره کل راه و شهرسازی گیلان با همکاری و پشتیبانی همه مسئولان وزارت راه و شهرسازی عملیات تثبیت رویه راه با سیمان را، برای اولین بار در استان آغاز کرده که امیدورایم طی یک ماه آینده به اتمام برسد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۶ کیلومتر از این محور برای اجرای عملیات تثبیت و بازسازی در تعهد پیمانکار است که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرساخت و توسعه راه‌های گیلان عملیات اجرایی این پروژه را شامل برداشت و شخم زدن ۲۵ سانتی‌متر از رویه راه و افزودن سیمان با عیار ۲۰۰ کیلومتر بر مترمکعب به همراه آب پاشی، تسطیح، کوبیدن با غلطک نام برد و افزود: یک هفته پس از گیرش لایه بتون و سیمان، به اندازه ۴ سانتیمتر روکش آسفالت اجرا می‌شود و سپس مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

نازک کار تامین مصالح خام را عمده‌ترین مشکل پروژه‌های راهسازی در گیلان برشمرد و تصریح کرد: اجرای شیوه تثبیت رویه راه و بازیافت آسفالت گرم با قابلیت بهره‌گیری از مصالح موجود و افزایش توان باربری می‌تواند تا حدودی کمبود مصالح خام در ساخت پروژه‌ها را جبران کند.

مدیرساخت و توسعه راه‌های گیلان با اشاره به بهسازی قطعات دیگر این مسیر خاطر نشان کرد: عملیات بهسازی ۳ کیلومتر از این مسیر درحال ارتقاء ازراه فرعی درجه۲ به راه اصلی درجه۱ است و۸۰درصد پیشرفت دارد و قطعه دیگراین مسیر نیز بطول ۱۱ کیلومتر برای اجرای عملیات تعریض راه وابنیه، اجرای واریانت برای افزایش شعاع قوس‌ها، اصلاح قوس‌های خطرناک با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال به پیمان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کارخانه سیمان سبز دیلمان دراجرای این پروژه مشارکت دارد افزود: برای عملیات بهسازی کل مسیر اعتباری بالغ بر۸۰۰ میلیارد ریال نیاز می‌باشد که امیدواریم با پیگیری و تامین اعتبار و منابع مالی لازم کل مسیر ۴۹ کیلومتر بهسازی واستاندارد ساز ی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز