خبرگزاری کار ایران

نبود تجهیزات ایمنی عامل حوادثکاری در کشتی:

۲۷ ماه حق بیمه کارگران دو کشتی لایروبی در بندرعباس پرداخت نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۲۲

«از ابتدای مرداد ماه سال ۹۰ تا پایان اسفندماه‌‌ همان سال و در مرحله دوم از ابتدای دی‌ماه سال ۹۱ تاکنون حق بیمه کارگران از حقوق آن‌ها کسر اما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.»

یکی از کارگران کشتی در شرکت نگین‌سبز خاورمیانه در بندرعباس از عدم پرداخت ۲۷ ماه حق بیمه کارگران و نبود تجهیزات ضروری و نیروی متخصص ایمنی در کشتی‌های لایروبی(هاپرساکشن) شرکت نگین سبز بندرعباس خبر داد.

این کارگر که به نمایندگی از دیگر کارگران این شرکت پیمانکاری سخن می‌گفت، به ایلنا گفت: در دو مقطع حق بیمه ۵۰ تن از کارگران نگین‌سبز خاورمیانه در اسکله بندر شهید رجایی از حقوق آن‌ها کسر شده اما به حساب سازمان تامین اجتماعی بندرعباس واریز نشده است.

این کارگر در تشریح این تخلف کارفرما ادامه داد: در مرحله نخست، از ابتدای مرداد ماه سال ۹۰ تا پایان اسفندماه‌‌ همان سال و در مرحله دوم از ابتدای دی‌ماه سال ۹۱ تاکنون حق بیمه کارگران از حقوق آن‌ها کسر اما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

این کارگر افزود: کارگران طی استعلامی که از سازمان تامین اجتماعی گرفتند، متوجه این تخلف کارفرما شدند و مراتب اعتراض خود را هم به تامین اجتماعی و هم به مدیریت شرکت نگین سبز بندرعباس اعلام کردند.

وی درباره پاسخ سازمان تامین اجتماعی به کارگران اظهار داشت: تامین اجتماعی دلیل این اقدام را نداشتن قرارداد شرکت نگین سبز خاورمیانه با تامین اجتماعی بندرعباس اعلام کرده است.

نبود تجهیزات ایمنی عامل حوادثکاری
این کارگر شرکت نگین‌سبز خاورمیانه بندرعباس در ادامه این گفتگو به نبود تجهیزات ایمنی در کشتی‌های لایروبی نگین سبز اشاره کرد و اظهار داشت: نبود تجهیزات حوادثکاری زیادی را برای کارگران به همراه‌ داشته است.

وی ادامه داد: کارگری که با دستگاه سمباده زنگ‌زدگی کشتی را برطرف می‌کرد‌، به‌دلیل نداشتن ماسک‌های مخصوص، دستکش، عینک مخصوص و کلاه ایمنی به‌دلیل پرتاب براده‌های آهن به داخل چشم، از ناحیه چشم آسیب دید و چشمش را از دست داد.

وی نمونه دیگر حوادثرا کمبود کپسول‌های آتش‌نشانی در کشتی اعلام کرد و ادامه داد: کپسول‌های اغلب تاریخ گذشته‌اند و آنهایی که برای شارژ به تهران منتقل شده‌اند را هنوز دریافت نکرده‌ایم.

این کارگر در ادامه به «کمبود افراد متخصص ایمنی» در کشتی‌های لایروبی این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت برای کاستن هزینه‌های خود به تعدیل نیرو می‌پردازد و در میان این تعدیلی‌ها افرادی که امنیت کار در کشتی با آنهاست ترجیح می‌دهند در جای دیگری کار کنند.

این کارگر ادامه داد: تعدیل نیروی متخصص ایمنی به‌معنای چشم‌پوشی از نظارت بر امنیت کار است.

وی با بیان این‌ که گزارشات نقص ایمنی را هر ماه به شرکت مادر طی مکاتباتی اعلام کرده‌ایم، در خاتمه گفت: با وجود این گزارشات تاکنون اقدامی در خصوص برطرف کردن این نواقص انجام نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز