خبرگزاری کار ایران

عضو کانون صنفی معلمان در گفت‌وگو با ایلنا:

دلایل استیضاح وزیرآموزش وپرورش دغدغه فرهنگیان نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۴۷

استیضاح وزیر آموزش و پرورش رویکردی جناحی دارد / دلایلی که برای استیضاح وزیر مطرح شده است، دردی از مشکلات آموزش وپرورش دوا نمی‌کند.

عضو کانون صنفی معلمان گفت: دلایل مطرح شده برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش در راستای مطالبات و دغدغه‌های جامعه فرهنگیان نیست.

مهدی بهلولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: دغدغه‌های برخی نمایندگان مجلس در مورد وزارت آموزش و پرورش با دغدغه‌های فرهنگیان هماهنگ نیست و دلایلی هم که برای استیضاح وزیر مطرح می‌شود، مطالبات جامعه فرهنگیان نیست.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس این دغدغه را دارند، که برخی انتصابات در وزارت آموزش و پرورش سیاسی بوده است در حالی که فرهنگیان دغدغه گرایش سیاسی مدیران وزارت خانه را ندارند و تنها توانمندی و دلسوزی مدیران برای آنها اهمیت دارد.

بهلولی با اشاره به اینکه انتقادات فرهنگیان به وضعیت آموزش و پرورش تنها به وزیر باز نمی‌گردد، بلکه مجلس نیز مدنظر است، افزود: برای نمونه یکی از مشکلات فرهنگیان بحثبیمه طلایی است که ارزش آن نسبت به سال گذشته کاهش یافته و با توجه به کسری بودجه در آموزش و پرورش وزیر نیز اعلام کرده است، به دلیل بدهی‌های فراوان این وزارت خانه به بیمه ایران، نتوانسته در سال جدید دوباره با این شرکت قرار داد ببندند.

این فعال صنفی معلمان با بیان اینکه تامین بودجه کافی برای آموزش و پرورش از وظایف مجلس و دولت است، افزود: بودجه آموزش و پرورش ایران در مقایسه با برخی از کشور‌ها مانند ژاپن و ترکیه بسیار ناچیز است، که یک چهارم آن نیز شامل کسری بودجه شده است؛ بنابراین اگر بودجه لازم به آموزش و پرورش تعلق بگیرد و بعد باز هم برخی از مشکلات در این حوزه حل نشود، می‌توان به فانی انتقاد وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه استیضاح وزیر آموزش و پرورش رویکردی جناحی دارد، گفت: دلایلی که برای استیضاح وزیر مطرح شده در راستای بهبود وضعیت آموزش و پرورش و مطالبات جامعه فرهنگیان نیست و دردی از مشکلات این حوزه را دوا نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز