خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف کشور:

اثری از حمایت تولید ملی در تبلیغات صدا و سیما نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۷۱۰

در تبلیغات صدا و سیما اثری از حمایت از تولید ملی دیده نمی‌شود، در حالی که لازم است برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تعرفه تبلیغات صداو سیما برای تولیدات ملی نسبت به محصولات خارجی کمتر باشد.

رئیس اتاق اصناف کشور گفت: به تولید ملی اهمیت داده نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف کشور افزود: در تبلیغات صدا و سیما اثری از حمایت از تولید ملی دیده نمی‌شود، در حالی که لازم است برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تعرفه تبلیغات صداو سیما برای تولیدات ملی نسبت به محصولات خارجی کمتر باشد.

علی فاضلی در افتتاحیه نمایشگاه نوشت افزار باز باران در برج میلاد با بیان اینکه در حوزه کاری خود ۳ میلیون بنگاه صنفی را هدایت می‌کنیم، اظهار کرد: یکی از گله‌های ما به عنوان اصناف کشور این است که چرا فرمان رهبری در این چند سال بویژه در حوزه حمایت از تولید ملی مغفول مانده است. بخشی از گله بنده نیز به صدا و سیما باز می‌گردد.

رییس اتاق اصناف ایران با انتقاد از سیاست‌های فرهنگی صداوسیما گفت: در تبلیغات صدا و سیما اثری از حمایت از تولید ملی دیده نمی‌شود، در حالی که لازم است برای تحقق اقتصاد مقاومتی که از طریق رشد تولیدات ملی ممکن می‌شود، تعرفه تبلیغات صداو سیما برای تولیدات ملی نسبت به محصولات خارجی کمتر باشد.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته شیرینی و حلاوتی در واسطه‌گری کاذب در تولید کشور رخ داد، ادامه داد: در سال ۶۰ نسبت تولید کننده به توزیع ۴۲ به ۵۸ بود، خیلی بد است که با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی تولیدکنندگان ما در بخش بنگاه‌های کوچک و متوسط به ۲۳ درصد رسیده است. باید آسیب‌شناسی کرد تا ببینیم چه کسی مقصر است.

فاضلی تصریح کرد: وقتی بیش از ۲۲ میلیارد دلار واردات قاچاق آن هم بیشتر در بخش پوشاک و کفش وجود دارد از حوزه صنفی چه انتظاری دارید؟

وی ادامه داد: اولین پیشنهاد بنده این است که حداقل برای اجرایی کردن فرامین رهبری یک کمیته مشترک بین اصناف، شهرداری و صدا و سیما ایجاد شود چرا که در صورت تحقق آن گام بزرگی برداشته خواهد شد و می‌توان آن را به همه کشور تعمیم داد.

وی با اشاره به اینکه بدون اینکه لحظه‌ای درنگ کنم اعلام کرده‌ام که ما پای کار ایستاده‌ایم گفت: در شأن مردم ما نیست که نمایشگاه‌هایی زیر چادرهای مندرس برپا کنیم.

وی از اقدام شهرداری تهران در برگزاری این نمایشگاه ها بویژه در برج میلاد قدردانی کرد.

رییس اتاق اصناف ایران در واکنش به اظهارات رییس سازمان صدا و سیما درباره نبود لباس مناسب و ارزان قیمت برای خانواده های متدین، گفت: این وضعیت ناشی از بی توجهی به تولید ملی است.

بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران از نبود یک لباس ارزان قیمت و مناسب انتقاد کرد و افزود: یک خانواده متدین برای خرید یک روسری و چادر باید هزینه های زیادی پرداخت کنند.

ضرغامی گفت: چند وقت پیش به اتفاق خانواده برای خرید یک روسری مناسب به یکی از بازارهای مرکز شهر(میدان هفتم تیر) مراجعه کردیم و در این مغازه ها مشاهده کردم که یک لباس شیک با پوشش اسلامی اصلا وجود ندارد و اگر وجود دارد قیمت آن بسیار بالاست.

وی ادامه داد: قیمت یک روسری مناسب ۳۰۰ هزار تومان بود؛ اگرچه من از خرید آن امتناع کردم اما باید بگویم آیا یک خانواده متدین می تواند این هزینه را برای خرید یک روسری مناسب بپردازد.

ضرغامی تاکید کرد: نتوانستیم لباس مناسب با کیفیت و قیمت مناسب در جامعه برای جوانان ارایه کنیم و این عامل سبب شده که بی حجابی در جامعه گسترش یابد.

وی گفت: به بازار مراجعه کنید و ببینید قیمت یک چادر و روسری مناسب چقدر گران است و وقتی که جوانی توان پرداخت این هزینه را نداشته باشد روی می آورد به لباس های نامناسب ولی ارزان قیمت.

علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران با ابراز تاسف از اظهارات ضرغامی در واکنش به این سخنان مبنی بر نبود لباس مناسب و ارزان قیمت برای خانواده‌های متدین، گفت: این وضعیت ناشی از بی توجهی به تولید ملی است.

وی با گلایه از سازمان صداوسیما در حمایت از تولید ملی گفت: باید از رئیس سازمان صداوسیما پرسید، چرا تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر زمین مانده و کمتر به آن عمل شده است.

به گزارش اتاق اصناف ایران در حاشیه این مراسم در دیدار علی فاضلی با محمد باقر قالیباف شهردار تهران، موضوع تشکیل خانه فرهنگ اصناف نیز مطرح شد که شهردار تهران قول مساعدت و همکاری برای تشکیل این اتاق داد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز