خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پیشین فرابورس در گفت و گو با ایلنا:

بسیاری از شرکت‌های واگذار شده زیانده بودند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۳۲۵

از محل فروش شرکت ها منابع قابل توجهی تامین و به دولت سرازیر شد و کماکان این قضیه ادامه دارد.

مدیر پیشین فرابورس گفت: واگذاری‌های بخش خصوصی جزو سیاست‌های کلی نظام است.

مصطفی امیدقائمی، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که دولت گذشته چه میزان در واگذاری‌ها موفق عمل کرده و آیا دولت یازدهم د راین زمینه نواقص واگذاری ها ورود پیدا کرده یا خیر؟، اظهار داشت: واگذاری‌های بخش خصوصی جزو سیاست‌های کلی نظام است و موضوع اصل ۴۴ ارتباطی با دولت احمدی‌نژاد و دولت فعلی ندارد و این سیاست‌ها از ارکانی است که باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی برکات زیادی به همراه داشته است افزود: هر چند در برخی از واگذاری‌ها مشکلاتی به وجود آمد اما کل بحثخصوصی سازی نباید مورد بی‌مهری قرار گیرد ما نباید فراموش کنیم که بسیاری از شرکت‌هایی که واگذار شدند زیان‌ده و دارای سود اندکی بودند.

امیدقائمی با اشاره به برخی از این شرکت‌ها افزود: به عنوان مثال ذوب‌آهن اصفهان، شرکت ملی مس و برخی از شرکت های پتروشیمی وبرخی از بانک ها از جمله شرکت هایی هستند که پس از واگذاری سودشان به شدت افزایش یافت و سهام داران منتفع شدند.

وی ادامه داد: از محل فروش شرکت ها منابع قابل توجهی تامین و به دولت سرازیر شد و کماکان این قضیه ادامه دارد.

ایمد قائمی با بیان اینکه هر چه شرکت‌ها بزرگتر باشد بورس نیز بزرگتر خواهد شد گفت: با پرداخت مالیات و حسابرسی شرکت‌ها کمک زیادی به اقتصاد کشور می‌شود.

وی ادامه داد: کلیه صندوق‌های بازنشتستگی و نهادهای عمومی غیردولتی تا ۳۰ درصد از سهام را در اختیار دارند که باید پاسخگو باشد البته باید تحت نظارت نیز قرار گیرند.

این کارشناس اقتصادی افزود: بخش خصوصی حقیقی که صلاحیت خرید شرکت های دولتی و اداره آن را داشته باشد بسیار اندک است و همچنان می‌بینید که برخی از شرکت‌های خصوصی هم به خوبی مدیریت نمی‌شوند و به ظاهر تامین مالی می‌شوند و خرید سهام از سوی نهادهای غیردولتی به ذات خود نامطلوب نیست و در واقع باید قوانین جنبی برای نظارت بر نهادهای عمومی اصلاح شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز