خبرگزاری کار ایران

برخورد قانونی با زائران حامل مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۶۳

کشور عربستان قوانین بسیار سخت و مجازات‌های سنگینی را برای کسانی که حتی داروهای پزشکی حاوی کدئین به همراه دارند در نظر می‌گیرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: با زائران حامل مواد مخدر مطابق قانون برخورد شده و از ادامه این سفر معنوی باز می‌مانند.

به گزارش ایلنا؛ علیرضا جزینی با اعلام این مطلب گفت: ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر صراحت دارد افرادی که مواد مخدر را حمل و نگهداری می‌کنند ضمن ابطال گذرنامه برای بار اول به مدت یک تا ۵ سال و در صورت تکرار از ۵ الی ۱۵ سال ممنوع الخروج خواهند شد.

جزینی تاکید کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر به جهت حفظشان و جایگاه کشور و هموطنان، این قانون را به صورت کاملاً جدی اعمال خواهد کرد و با زائران حامل موادمخدر مطابق قانون برخوردکرده و این دسته از افراد را از ادامه این سفر معنوی باز می‌دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حتی یک گرم مواد مخدر در موسم حج از کشور خارج نشده است، گفت: کشور عربستان قوانین بسیار سخت و مجازات‌های سنگینی را برای کسانی که حتی داروهای پزشکی حاوی کدئین به همراه دارند در نظر می‌گیرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد افزود: زائرانی که نیاز به استفاده از دارو دارند حتماً با پزشک کاروان خود هماهنگ کنند و به صورت خودسرانه اقدام به حمل داروهای پزشکی نکنند زیرا این کار عواقب سنگینی برای آنان به بار می‌آورد.

جزینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشف ۴۱۵۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در یک هفته گذشته گفت: استان فارس با کشف ۲۹۰۹ کیلوگرم حشیش بیشترین مقدار کشفیات موادمخدر را طی یک هفته گذشته داشته و رتبه بعدی مربوط به استان خراسان جنوبی با کشف ۵۷۶ کیلوگرم تریاک است.

این مقام مسئول در ستاد اعلام کرد که کشفیات گفته شده در هفته گذشته طی ۳ مورد اقدام اطلاعاتی و ۱۱ مورد اقدام عملیاتی به دست آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز