خبرگزاری کار ایران

تیبا، تیبا۲ و ساینا جایگزین های پراید

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۵۸

تمامی محصولات سایپا هم اکنون با دو ایربگ عرضه می شود و حتی پراید و وانت پراید نیز با دو ایربگ توزیع می شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از موافقت شورای رقابت با قیمت پایه ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای تیبا ۲ خبر داد و در ادامه درباره آغاز تولید سراتو، توقف تولید پراید، تولید داستر، تداوم تولید ال ۹۰ و عدم کاهش قیمت خودرو تا پایان سال سخن گفت.

به گزارش ایلنا، سعید مدنی، در حاشیه نمایشگاه خودروی مشهد در جمع خبرنگاران از توافق سایپا با شورای رقابت برای قیمت تیبا ۲ خبر داد و گفت: در مورد قیمت تیبا ۲ با شورای رقابت به نتیجه رسیده ایم و مطابق با نظر شورا عمل خواهیم کرد که بر این اساس، قیمت پایه تیبا۲،۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: البته به قیمت تیبا ۲ هزینه های جانبی نیز اضافه خواهد شد که ارتباطی به سایپا نداشته و عوارض دولتی به شمار می آید.

آغاز تولید انبوه سراتو از مهرماه

وی گفت: خط تولید سراتو آماده شده و تولید آزمایشی خود را نیز آغاز کرده است که بر این اساس، اواخر شهریور ماه تولید انبوه سراتو در ایران آغاز می شود.

به گفته مدنی، قطعات مورد نیاز برای سراتو وارد شده اما هنوز در مورد قیمت آن تصمیم نگیری نهایی صورت نگرفته است.

اعلام زمان توقف تولید پراید

مدنی گفت: به تدریج پلتفرم X ۲۰۰ که خودروهای تیبا، تیبا۲ و ساینا محصول این پلتفرم است، جایگزین پراید خواهد شد اما باید به این نکته نیز توجه داشت که پراید یک محصول پرتیراژ است و به یکباره نمی توان آن را از مدار تولید خارج کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم ظرف سه سال آینده تولید خودروی پراید به حداقل برسد، چرا که این خودرو دارای مشتری است و قیمت مناسبی برای اقشار متوسط جامعه دارد.

به گفته مدنی، سال ۹۶ درصد تولید پراید در سبد محصولات سایپا بسیار کاهش خواهد یافت و محصولات دیگر جایگزین آن خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به این پرسش که جایگزینان پراید به لحاظ قیمتی نیز با این خودرو قابل رقابت هستند؟ خاطرنشان کرد: تیبا، تیبا۲ و ساینا به لحاظ قیمتی تفاوت چندانی با پراید ندارند و می توانند جایگزین این محصولات در سبد مصرفی خانوارها شود اما آنچه که مسلم است، آن است که پراید با تیراژ بالا هم اکنون دیگر تولید نمی‌شود و البته قصد داریم تنوع محصولات را افزایش دهیم و تیراژ در هیچ یک از محصولات به اندازه پراید نخواهد بود.

تولید ال ۹۰ با رنو ادامه می یابد

مدنی در مورد تداوم تولید تندر ۹۰ با رنو گفت: تولید ال ۹۰ با رنو ادامه خواهد یافت و سندرو نیز بر اساس مذاکره با شرکت رنو در سایپا تولید خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تداوم همکاری سایپا با شرکت رنو برای تولید محصولات جدید، خاطرنشان کرد: مدیران رنو منتظر روشن شدن شرایط سیاسی هستند اما علی رغم همه مسائل، مذاکرات برای تولید برخی محصولات رنو در ایران در حال انجام است، ضمن اینکه ممکن است برخی مدل‌های خودروهای رنو از جمله داستر نیز فارغ از مذاکرات در ایران تولید کنیم.

کاهش قیمت تا پایان سال منتفی است

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خصوص کاهش قیمت خودرو تا پایان سال گفت: تا پایان سال جاری به هیچ وجه کاهش قیمت نخواهیم داشت و این بر طبق وعده شورای رقابت است، چرا که باید تورم بخشی بر روی قیمت خودرو اعمال شود در حالی که بنابه برخی شرایط بعضا قیمت خودرو کمتر از تورم افزایش یافته است اما امیدواریم هزینه های تولید نیز بالا نرود تا ما بتوانیم خودرو را با قیمت مناسب تری عرضه کنیم.

مدنی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نصب ایربگ بر روی محصولات سایپا گفت: تمامی محصولات سایپا هم اکنون با دو ایربگ عرضه می شود و حتی پراید و وانت پراید نیز با دو ایربگ توزیع می شود.

اجرای مرتب فروش‌های نقدی

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره عرضه ۲۰ درصد از محصولات سایپا به صورت فروش نقدی در هر ماه نیز گفت: به صورت مرتب فروش‌های نقدی صورت می گیرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز گزارش های سایپا را در این زمینه تایید می کند، چرا که باید حتما بخشی از محصولات را به صورت نقدی و فروش فوری به دست مشتریان بدهیم و این کار به صورت مرتب انجام می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: قرار بود با کاهش قیمت خودرو ظرف ماه‌های گذشته وجوه برخی مشتریان به آنها بازگشت داده شود که این کار در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز