خبرگزاری کار ایران

نخستین بخش نوتوانی بیماران قلبی شرق کشور در مشهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۵

بخش نوتوانی جهت بیمارانی که عمل جراحی قلب باز شدند، بیماران دچار نارسایی قلبی و بیماران پیوند قلب کاربرد دارد.

مشهد – ایلنا: نخستین بخش نوتوانی بیماران قلبی شرق کشور تا پایان امسال در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) مشهد راه اندازی می شود.

 به گزارش ایلنا از مشهد، عضو مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری قلبی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:بخش نوتوانی بیماران قلبی بیمارستان امام رضا (ع) برای اولین بار در بیمارستان های دولتی شمال شرق کشور  راه اندازی می شود چراکه  تاکنون بخش نوتوانی بیماران قلبی در بیمارستان های خصوصی دایر بوده است.

دکتر فروه وکیلیان خاطر نشان کرد: هماهنگی ها و برنامه ریزی ها برای راه اندازی بخش نوتوانی بیماران قلبی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و پرسنل نیز آموزش دیده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مرحله خرید وسایل و تجهیزات برای بخش نوتوانی بیماران قلبی هستیم، افزود:هزینه خرید وسایل و تجهیزات در بخش نوتوانی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد سه میلیارد ریال برآورد شده است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در این بخش بیماران قلبی با کمک پرستاران آموزش دیده، ورزش و پیاده روی می کنند و از سوی دیگر مشاوره تغذیه و روانشناسی که از راهکارهای کنترل بیماریهای قلبی است برای بیماران انجام می شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: بخش نوتوانی جهت بیمارانی که عمل جراحی قلب باز شدند، بیماران دچار نارسایی قلبی و بیماران پیوند قلب کاربرد دارد.

وکیلیان با بیان اینکه خدمات ارائه شده در بخش نوتوانی زیر پوشش بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی قرار می گیرد، افزود: در این راستا بر اساس نیاز بیمار 20 تا 30 جلسه ورزش درمانی تجویز  می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز