خبرگزاری کار ایران

ناگفته‌هایی در مورد شرکت آریا از زبان رییس سازمان حسابرسی کشور؛

دستبندی به نام تسهیلات دستوری بر دست سازمان حسابرسی و بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۴۳

شرکت آریا تسهیلات گذشته را با تسهیلات جدید تسویه می‌کرد و این نشان می‌داد که شرکت قدرت پرداخت ندارد و ما درخواست کرده بودیم که به آن‌ها تسهیلات اضافه پرداخت نکنند، زیرا وصول مطالبشان با مشکل مواجه خواهد شد، اما این تذکر جدی گرفته نشد.

رییس سازمان حسابرسی کشور با بیان این مطلب که شواهد دو سال قبل از اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی نشانگر ناتوانی بازپرداخت تسهیلات این شرکت بود، گفت: زمانی که تسهیلات پرداخت شود دیگر کاری از دست سازمان حسابرسی و حتی بانک‌ها هم برنمی‌آید.

اکبر سهیلی‌پور، رییس سازمان حسابرسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سئوال که چرا باوجود اینکه سازمان حسابرسی به شواهدی مبنی بر ناتوانی شرکت آریا در بازپرداخت تسهیلات دست یافته بود اما اقدام جدی صورت نگرفت؟، گفت: از وضعیت حساب‌ها روشن بود که شرکت قدرت پرداخت تسهیلاتش را ندارد و اتفاقاتی در شرف انجام است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حسابرسی حق ورود و بررسی نداشت، افزود: تا ان زمان چون جرمی اتفاق نیفتاده بود تنها باید تذکراتمان را گوشزد می‌کردیم و این کار را نیز انجام دادیم.

سهیلی‌پور تصریح کرد: نمی‌توان به قوه قضاییه گفت ورود کنید چون شاید در آینده جرمی رخ دهد، بسیاری از شرکت‌ها هستند که تسهیلات بدهکار هستند و نمی‌دهند، نمی‌توان این را جرم دانست.

وی با بیان این مطلب که بالا بودن ریسک مطالبات شرکت آریا را اعلام کرده بودیم، ادامه داد: شرکت آریا تسهیلات گذشته خود را با تسهیلات جدید تسویه می‌کرد و این نشان می‌داد که شرکت قدرت پرداخت ندارد و ما درخواست کرده بودیم که به آن‌ها تسهیلات اضافه پرداخت نکنند زیرا وصول مطالبشان با مشکل مواجه خواهد شد، اما این تذکر جدی گرفته نشد.

وی افزود: این موارد را ما پیش بینی می‌کنیم و به کار‌شناس بانک اعلام می‌کنیم که در پرداخت تسهیلات به این نکات توجه کند و اگر کار‌شناس توجه نکند شاهد چنین مشکلاتی خواهیم بود.

رییس سازمان حسابرسی کشور با بیان این مطلب که پرداخت تسهیلات دستوری مشکل آفرین است، گفت: زمان که دستوری می‌شود نه تنها از دست ما بلکه دیگر از دست بانک هم کاری ساخنه نیست.

سهیل‌پور درپاسخ به این سئوال که آیا در حال حاضر پرونده‌ای مشابه شرکت آریا که قابل تذکر باشد، وجود دارد یا خیر؟، گفت: پاسخ در این زمینه منفی است و در حال حاضر پرونده مشابهی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز