خبرگزاری کار ایران

بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا:

سفر ظریف نشان‌دهنده گشایش روابط ایران و اتحادیه اروپاست

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۲۲۷

ظریف در این سفر می‌کوشد چهره‌ای تازه و معقول که خواهان تعامل و روابط منطقی با دنیا و بالاخص اتحادیه اروپاست را نشان دهد / این سفر با توجه به در پیش بودن دور آتی مذاکرات، به تفاهم و نزدیک کردن دیدگاه‌ها کمک می‌کند.

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی معتقد است که سفر وزیر امور خارجه کشورمان به اروپا نشان‌دهنده گشایش روابط ایران و اتحادیه اروپاست.

علی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سفر اخیر محمدجواد ظریف به سه کشور اروپایی گفت: این سفر می‌تواند به گسترش و بهبود روابط ایران با کشورهای اروپایی کمک کند.

وی ادامه داد: ظریف در این سفر تلاش می‌کند تا ضمن بهبود روابط دیپلماتیک این کشورها با ایران، سرمایه‌گذاران خارجی را نیز برای سرمایه‌گذاری در ایران متقاعد کند.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه سفر محمدجواد ظریف به سه کشور اروپایی نشاندهنده گشایش روابط ایران و اتحادیه اروپاست، اظهار داشت: ظریف در این سفر می‌کوشد چهره‌ای تازه و معقول که خواهان تعامل و روابط منطقی با دنیا و بالاخص اتحادیه اروپاست را نشان دهد.

بیگدلی با اشاره به دیدار ظریف با کاترین اشتون و فدریکا موگرینی در این سفر یادآور شد: از سوی دیگر این سفر با توجه به در پیش بودن دور آتی مذاکرات، به تفاهم و نزدیک کردن دیدگاه‌ها کمک می‌کند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی افزود: از آنجایی که خانم اشتون نماینده گروه ۱ + ۵ است، دریافت‌کننده پیام‌هایی از سوی آقای ظریف برای کشورهای ۱ + ۵ است و از سوی خانم اشتون نیز از سوی ۱ + ۵، پیام‌هایی برای ایران دریافت می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: بهرحال فضایی که در عرصه سیاست خارجی ایران حاصل شده است نشان از موفقیت دولت در عرصه دیپلماسی است و نشان می‌‌دهد که ایران برای گسترش و بهبود روابط با دنیا برنامه‌های خوبی در دست دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز