خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان؛

۲۲ پژوهشسرای دانش آموزی فعال است

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۱۶۵

۲۲ پژوهش سرا در راستای کیفیت بخشی به آموزش، تعمیق باورهای دانش آموزان و تلفیق آموزش‌های نظری با مهارت‌های عملی در کرمان فعال است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پژوهش در عمل و تشویق دانش آموزان به کارهای پژوهشی یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با شعار آموزش کاربردی است.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمد اسلامی در حاشیه بدرقه ۹۰ دانش آموز کرمانی به جشنواره خوارزمی افزود: سال گذشته تعداد پژوهش سراهای کشور از ۳۰۰ به ۴۰۰ مرکز ارتقا یافته است.

وی اظهار کرد: سال ۱۳۸۴ تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی در کشور ۲۳۰ مرکز بوده و در هشت سال گذشته فقط ۸۰ پژوهشسرا در کشور ساخته شده که قابل مقایسه با سال گذشته نیست.

اسلامی گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی با هدف گسترش فرهنگ تحقیق، پژوهش، شکوفایی استعداهای بالقوه و رشد خلاقیت دانش آموزان با فراهم کردن امکانات و تجهیزات لازم در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت تاسیس شده‌اند.

وی افزود: پژوهش سرا‌ها در تنوع بخشی به محیط‌های آموزشی نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: دانش آموزان بر‌تر جشنواره‌های پژوهشی در کشور از امتیازات خاصی از قبیل پذیرش در کنکور سراسری بدون شرکت در آزمون برخوردار هستند.

اسلامی ادامه داد: دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی می‌توانند از خدمات پژوهشسرا‌ها استفاده کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از والدین دانش آموزان خواست زمینه مراجعه و حضور فرزندانشان را در این مراکز علمی پژوهشی فراهم کنند.

وی از کسب رتبه نخست استان کرمان در ارسال طرح به جشنواره خوارزمی خبر داد و گفت: ۶۰ طرح ۹۰ دانش آموز کرمانی برای دفاع به دبیرخانه این جشنواره دعوت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز