خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از افتخار پزشکی گیلان و جهان؛

کلید شهروند نمونه به پروفسور مجید سمیعی اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۱۴۷

این کلید طلایی شهر برای گشودن درهای علم و دانش در گیلان است و امیدوارم از همین گیلان درهای علم و دانش در سراسر ایران گشوده شود.

در آیین تجلیل از پروفسور سمیعی، که در سالن بانک صادرات برگزار شد، کلید شهروند نمونه رشت به پروفسور مجید سمیعی، جراح مغز و اعصاب گیلانی مقیم آلمان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، پروفسور سمیعی ضمن ابراز خرسندی از ابراز علاقه و محبت شهروندان گیلانی نسبت به خود گفت: امروز شهردار کلید طلایی شهر را از طرف شما عزیزان به من دادند، بنده با این کلید می خواهم درهای علم و دانش را باز کنم.

پروفسور سمیعی تاکید کرد: این کلید طلایی شهر برای گشودن درهای علم و دانش در گیلان است و امیدوارم از همین گیلان درهای علم و دانش در سراسر ایران گشوده شود.

در این مراسم که با حضور دکتر نوبخت، معاون نظارت راهبردی و توسعه نیروی انسانی رئیس جمهور، دکتر سیاری، معاون وزارت بهداشت، دکتر انوش برزگر، رئیس دانشگاه علو پزشکی، رئیس و اعضای شورای شهر و شهردار برگزار شد، رئیس شورای شهر رشت، ضمن خیر مقدم به پروفسور سمیعی، ایشان را افتخار گیلان و اسطوره جهان لقب داد و گفت: آنچه امروز همه ما را در اینجا جمع کرده، احترام به مقام شامخ پزشک است که درمان دردهای جسم و روح انسان ها را سرلوحه خود قرار داده است.

جمشیدی یاد طالب گیلانی، پزشک دربار کیانیان، و دکتر ابراهیم حشمت را گرامی داشت و افزود: گیلان از پیشتازان علم طب در گیلان بوده و هرچقدر جلوتر می رویم آسمان گیلان از این سرمایه‌های علمی بخصوص در پزشکی پرفروغتر می شود و گیلانیان همواره قدردان افتخار آفرینان خود بوده است.

خلیلی، شهردار رشت، نیز مقدم پروفسور مجید سمیعی و پروفسور امیرسمیعی، فرزند برومند شان را گرامی داشت و گفت: امروز افتخار داشتیم در حضور این مقام برجسته علمی جهان، احداثبزرگترین مرکز پژوهشی و علمی سرطان در گیلان را آغاز کنیم.

وی افزود: مفتخرم شهردار شهری هستم که مزین به نام پروفسور سمیعی است که آوازه جهانی دارد.

خلیلی با اشاره به حضور نماینده یونسکو در رشت گفت: پیشنهاد شده تا جایزه اخلاق پزشکی به نام پروفسور سمیعی در یونسکو به پزشکان نمونه اهدا شود.

پروفسور سمیعی، در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور شهردار و اعضای شورای شهر گفت: امروز شهردار کلید طلایی شهر را به من داد و مرا به یاد کلید حسن روحانی انداخت که قرار است با آن درهای مشکلات را بگشاید. امروز این کلید برای من، نماد کلید درهای علم و دانش است و آن را همواره با خود خواهم داشت و این کلید نماد بازکننده درهای علم و دانش در گیلان و از گیلان برای سراسر ایران خواهد بود.

وی با اشاره به استقبال خودجوش و پرشور شهروندان از ایشان در بوستان مفاخر گفت: شور و محبت شهروندان نشان دهنده ارزشی است که مردم ما برای علم و دانش قائل هستند و یک جهش عجیبی در کشور بخصوص در جوانها آغاز شده که همگی تشنه علم و دانش می باشند و بنده در تمامی شهرستان های ایران که سفر کرده ام؛ همین شور و هیجان را دیده‌ام.

پروفسور سمیعی با ابراز خرسندی از آغاز به کار احداثمرکز علمی پژوهشی سرطان در گیلان و مرکز علمی مغز و اعصاب در تهران گفت: این کلنگ باید با کلنگ احداثهای دیگر متفاوت باشد و گیلانی ها باید نشان دهند همانطور که قولا داده اند؛ ظرف دو سال این پروژه علمی را به اتمام رسانند.

وی تاکید کرد: بنده تمام توان خود را بکار می گیریم تا این پروژه ۲سال دیگر به بهره برداری برسد و به ریاست دانشگاه علوم پزشکی سفارش می کنم در این مرکز جوانانی را که از هر لحاظ از هوش و استعداد بالاترند؛ بکار گیرد.

پروفسور سمیعی ضمن بیان خاطراتی از دوران تحصیل و کاری خود در رشته جراحی مغز و اعصاب گفت: زمانی که یک جوان ۲۵ ساله بودم، با خود عهد کردم که در جراحی مغز و اعصاب تحولی ایجاد کنم که هم ضایعات پس از جراحی از بین برود و هم گرفتاری بیماران مبتلا کاهش یابد، بر همین اساس همواره راه حل های جدیدی ارائه می دادم که خود آن را تجربه کرده بودم اما از آنجاییکه پخش علم در دنیا طول می کشد؛ ۱۰ سال طول کشید تا جهان متوجه موفقیت های علمی من شود و آن را بکار گیرد.

وی به همگان توصیه کرد؛ تلاش کنیدد تا هر روز به لحاظ علمی پیشرفت کنید، ماهی نشده که بنده در حیطه علمی یک کار علمی جدید را آغاز نکرده باشم و در تشخیص و جراحی هایم، گامی در بهتر شدن برنداشته باشم، وظیفه ماست که برای هرچه کاملتر شدن به لحاظ علمی گام برداریم، اگر کسی امسالش همانند سال گذشته اش باشد و چیزی نیاموخته باشد، در حقیقت یک درجه تنزل پیدا کرده زیرا علم هر روز در حال پیشرفت است.

پروفسور سمیعی ضمن یادآوری انتخابش به عنوان برترین جراح مغز و اعصاب توسط فدراسیون جهانی پزشکی گفت: بنده از میان بیش از ۲۵۰ نماینده از ۱۵۰ کشور جهان در یک پروسه کاملا دموکراتیک انتخاب شدم و پس از انتخاب به خاطر علاقه ای که به ایران و گیلان داشتم، یک همایشی بین الملل در رشت برگزار کردم که از همه قاره ها دعوت شده بودند و تمام آن افراد خاطره خوشی از میهمان نوازی شما دارند.

وی با ابراز تاسف از کمبود امکانات گردشگری و خدماتی در رشت گفت: پذیرایی از آن همه میهمان برای بنده یک دغدغه بود که با تلاش های شبانه روزی دکتر نوبخت در مدت شش ماه که نماینده مردم رشت در مجلس بودند؛ این امکان فراهم شد و مرکز پذیرایی زیباکنار آماده شد.

پروفسور سمیعی تاکید کرد: شهر ما و کشور ما نیاز به مدیرانی دارد که واقعا یک کار را به اتمام برسانند، بنابراین امکان درست کردن یک مرکز علمی در گیلان هست باید مسئولان اراده انجام آن را داشته باشند، مساله آبروی ما در میان است باید به استان های دیگر نشان دهیم که گیلانی ها یک عرقی در وجودشان هست، به آنچه می گویند عمل می کنند.

وی بار دیگر کلید طلایی اهدایی را بلند کرد و گفت: از این تاریخ این کلید را از خود جدا نمی کنم نه تنها درهای کشور بلکه درهای جهان را بر روی گیلان باز کنم.

وی در پایان از ابراز علاقه و محبت گیلانیان در استقبال از خود تقدیر کرد و گفت: این برنامه ها موجب افزایش انگیزه افراد می شود و با بالا رفتن انگیزه، قدرت تفکر و عمل نیز بالا می رود.

پروفسور سمیعی بار دیگر بر تکمیل این پروژه تا دو سال آتی تاکید کرد و گفت: اگر بنده زنده نماندم بدانید روح من با ملت ایران است و آرزو دارم نتیجه این پروژه را در زمان حیاتم ببینم.

در حاشیه مراسم از نخبگان گیلانی که در کنکور سراسری سال جاری حائز رتبه های علمی شده اند، تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز