خبرگزاری کار ایران

فرمانده دانشگاه جنگ:

باکشورهای دوست و هم پیمان در حوزه نظامی و دفاعی تبادل استاد و دانشجو خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۷۴

ما از تجربه برخی از کشورها که در درگیری‌های خاص منطقه‌ای نقش داشتند در کلاس‌های درسمان استفاده می‌بریم؛ ولی واقعیت این است که ما بیشتر بهره می‌رسانیم تا بهره بگیریم، آن هم به خاطر تجربه هشت سال دفاع مقدس است که در کارنامه داریم. در حال حاضر با کشورهای پاکستان، عمان و چند کشور دیگر هم ما الان تبادل دانشجو داریم.

فرمانده دانشگاه جنگ از سه رزمایش در دوره دافوس و تبادل استاد و دانشجو با کشورهای دوست و هم پیمان خبرداد.

به گزارش ایلنا، امیر حسین ولی‌وند در خصوص چگونگی پذیرش دانشجو در این دانشگاه اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران هر سال نسبت به جذب دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در گرایش‌های مختلف اعم از زمینی پدافند هوایی، هوایی و دریایی جنگال و سایبر و پشتیبان و خدمات رزمی اقدام می‌کند که همزمان با کنکور سراسری ارشد دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و در ادامه نسبت به مصاحبه هم اقدام می‌کند.

وی در این رابطه افزود: تعداد قابل توجهی از نیروهای مسلح داوطلب شرکت در این دوره‌ها(دافوس) بودند که پس از گذراندن مراحل مربوطه نهایتا ۲۷۱ نفر برای دو دوره بیست و پنجم و نهم حرفه‌ای انتخاب شدند که روز شنبه(دیروز) مراسم افتتاحیه آن برگزار شد.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه علاوه افسران ارتش کشور از دیگر نیروهای مسلح همچون وزارت دفاع، نیروی انتظامی، نیز دانشجو گرفته‌ایم، تصریح کرد: همچنین در راستای تعامل با کشورهای دوست و هم‌پیمان نیز تعدادی دانشجو را در این دوره‌ها داریم.

ولی‌وند با اشاره به اینکه افسران پذیرفته شده از امروز در کلاس‌های دافوس مشغول تحصیل خواهند شد، افزود: این افراد پس از گذراندن دوره یک ساله دافوس که در آن به مسائل تئوری و عملیاتی خواهند پرداخت مدت شش ماه جهت کاروزی به یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح اعزام می‌شوند.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها برای دفاع از پایان‌نامه‌هایشان شش ماه فرصت دارند در این مسیر دوره‌های خاصی را در اقصی‌نقاط ایران اسلامی و برای محور شناسی، بررسی مناطق عملیاتی به منجیل اعزام می‌شوند.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا با بیان اینکه در این دوره دافوس، ۳ رزمایش بزرگ در دافوس برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از این ۳ رزمایش، رزمایش بزرگی است که در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار می‌کنیم و در نهایت وقتی که این افراد فارغ‌التحصیل شدند می‌توانند در مشاغل سطح میانی و سطح بالای نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایفای نقش کنند.

ولی‌وند گفت: ما برخی از دانشجویان خود را به کشورهای دوست و هم‌پیمان اعزام می‌کنیم که در همین حوزه دفاعی و نظامی آموزش‌های لازم را می‌بینند و بعد از طی این دوره‌ها در دانشگاه‌های نظامی کشور خودشان به‌عنوان استاد مشغول به انجام وظیفه می‌شوند، کما اینکه همین الان ما تعدادی از اساتید دانشگاه‌های نظامی این کشورها فارغ‌التحصیل و دانش‌آموخته دافوس ارتش هستند.

امیر ولی‌وند همچنین افزود: طبعا ما هم به برخی از این کشورها دانشجو اعزام می‌کنیم و هنگامی که این افراد به کشور برمی‌گردند می‌توانند به‌عنوان استاد در دانشگاه‌ها مشغول انجام وظیفه شوند و این در واقع تعامل و انتقال تجربه بین دو کشور در حوزه دفاعی نظامی است.

وی با تاکید بر تعامل اساتید در میان کشورهای دوست و هم‌پیمان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در آینده نه‌چندان دور با اجرای تفاهم تبادل استاد با برخی از این کشورهای دوست و همپیمان به این مهم هم دست پیدا کنیم.

فرمانده دانشگاه جنگ اظهار داشت: چون ما از تجربه هشت سال دفاع مقدس برخورداریم طبعا کشوری که دارای ارتش و تجربه جنگ باشد وجهه‌اش در میان کشورهایی که فاقد تجربه هستند خیلی بالاتر است، و ما از تجربه برخی از کشورها که در درگیری‌های خاص منطقه‌ای نقش داشتند در کلاس‌های درسمان استفاده می‌بریم؛ ولی واقعیت این است که ما بیشتر بهره می‌رسانیم تا بهره بگیریم، آن هم به خاطر تجربه هشت سال دفاع مقدس است که در کارنامه داریم. در حال حاضر با کشورهای پاکستان، عمان و چند کشور دیگر هم ما الان تبادل دانشجو داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز