خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار سفیر جدید تاجیکستان:

روابط کشورهای فارسی زبان باید در همه عرصه‌ها توسعه یابد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۱۹

زمینه‌های بسیاری برای همکاری سرمایه‌گذاران ایرانی و تاجیکی در بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد و باید در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری، ساز و کار و تسهیلات مناسبی برای استفاده از همه ظرفیت‌های موجود طراحی شود.

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به روابط گسترده و صمیمانه سه کشور ایران، تاجیکستان و افغانستان، بر توسعه مناسبات کشورهای فارسی‌ زبان در همه عرصه‌ها تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه و در دیدار با سفیر جدید تاجیکستان اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور را یادآور شد و گفت: تهران و دوشنبه همواره روابطی گسترده در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته‌اند و باید با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود این همکاری‌ها را در همه عرصه‌های مختلف گسترش دهند.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر هفته آینده‌ خود به تاجیکستان اظهار داشت: در دیدار دوجانبه مقامات عالی‌رتبه دو کشور راهکارهای عملیاتی شدن توافقات پیشین بررسی و در اجلاس شانگهای نیز که در دوشنبه برگزار می‌‌شود، مسایل و همکاری‌های منطقه‌ای مورد توجه قرار خواهد گرفت.

روحانی تأکید کرد: زمینه‌های بسیاری برای همکاری سرمایه‌گذاران ایرانی و تاجیکی در بخش‌های دولتی و خصوصی وجود دارد و باید در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری، ساز و کار و تسهیلات مناسبی برای استفاده از همه ظرفیت‌های موجود طراحی شود.

رئیس‌جمهور همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از استقرار ثبات، صلح و امنیت در تاجیکستان حمایت کرده و خواهد کرد.

نعمت‌الله امام‌زاده سفیر جدید تاجیکستان نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه، وظیفه خود را فراهم کردن زمینه گسترش روابط دوجانبه به ویژه در عرصه اقتصادی اعلام کرد.

سفیر جدید تاجیکستان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع روحانی به کشورش برای دیدار دوجانبه و شرکت در اجلاس شانگهای اظهار امیدواری کرد که این سفر منجر به توسعه بیش از پیش روابط دو کشور دوست و برادر شود.

نعمت‌الله امام‌زاده با بیان اینکه تاجیکستان در سال‌های پس از استقلال همواره از حضور و پشتیبانی مادی و معنوی دولت و مردم ایران در توسعه و پیشرفت برخوردار بوده است، گفت: ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری وجود دارد و ما خواهان بهره‌مند شدن از توانمندی ایران در بازسازی کشورمان هستیم.

وی همچنین تسریع در ساخت خط راه‌آهنی که ایران را به افغانستان، تاجیکستان و چین متصل می‌کند، را موجب رشد سریع‌تر اقتصاد تاجیکستان عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز