خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۵۰ درصد جمعیت روستاها، کشاورز هستند

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۰۰۷

آموزش‌های کشاورزی برای نسل جوان باید جاذبه‌دار شود و در این مسیر باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ۴۰ سال آینده باید ۸۰ درصد مواد غذایی با افزایش عملکرد سطح و بهره‌وری حاصل شود و برای رسیدن به این مقصود نهاده دانش را در هکتار باید افزایش داد.

به گزارش ایلنا، اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی خدمات مشاوره‌ای روستایی در آسیا و اقیانوسیه(تسهیل اطلاعات و نوآوری‌ها برای توانمندسازی بهره‌برداران خانوادگی)، گفت: دنیای امروز با چالش‌های زیادی از جمله چالش محیط زیست و امنیت قضایی مواجه است.

وی افزود: در محیط زیست یک مبحثبا عنوان رد پای اکولوژیکی مطرح است، به طوری که از سال ۱۹۹۹ به بعد ظرفیت زمین تکمیل و از آن به بعد از حدود ۱.۲ ظرفیت زمین استفاده می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مقابل واژه رد پا، یک واژه به عنوان رد دست وجود دارد که این واژه مهمتر از واژه رد پا است و این واژه به این معناست که چقدر می‌توانیم، به ظرفیت زمین کمک کنیم.

وی با بیان چالش دوم که همان امنیت غذایی است، تصریح کرد: در اینجا با عرضه و تقاضا مواجه می‌شویم که با افزایش جمعیت تقاضا بیشتر شده است و در کنار آن تغییر اقلیم، بحران آب عرضه را کم کرده است.

زند بیان داشت: در ۴۰ سال آینده ۸۰ درصد مواد غذایی باید با افزایش عملکرد سطح و افزایش بهره‌وری حاصل شود و برای رسیدن به این موضوع باید آموزش را ترویج کرد و نهاده‌ دانش را در هکتار افزایش داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: هم‌اکنون باید به جای استفاده از کیلوگرم در هکتار از واژه کیلوگرم در لیتر استفاده کنیم.

زند با بیان اینکه در نظام‌های آموزشی گرایش به کشاورزی کم است، بیان داشت: باید به فکر افزایش علاقه و گرایش در نظام‌های آموزشی به سمت کشاورزی باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: هم‌اکنون این سؤال وجود دارد که کشاورزان آینده ما چه کسانی هستند و در نظام آموزشی برای کشاورزان آینده چکار باید انجام دهیم.

وی افزود: باید در آموزش دانشگاهی تجدید نظر شود و بنیه علمی تقویت یابد، زیرا سهم کشاورزی در آموزش علمی و کاربردی پائین است.

زند افزود: آموزش‌های کشاورزی برای نسل جوان باید جاذبه‌دار شود و در این مسیر باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت روستاها، کشاورز هستند، گفت: بقیه جمعیت روستا به صنعت و خدمات روی آورده‌اند و این در حالی است که ۵۰ درصد از جمعیت کشاورز ما مسن هستند.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز