خبرگزاری کار ایران

صابری با اشاره به فوت مادر یکی از اعضای شورای شهر تهران؛

عدم حضور یک عضو موجب لغو انتخابات هیات رئیسه نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۱۷

انتخابات هیات رئیسه به طور حتم فردا برگزار خواهد شد / از نظر حقوقی حضور اکثریت اعضاء برای برگزاری جلسه انتخابات هیات رئیسه کافی است.

عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فوت مادر ابوالفضل قناعتی عضو شورای اسلامی شهر تهران و احتمال عدم حضور وی در جلسه انتخابات ریاست هیات رئیسه شورا گفت: از نظر حقوقی حضور اکثریت اعضاء برای برگزاری جلسه انتخابات هیات رئیسه کافی است و نبود یک عضو باعثلغو انتخابات نمی‌شود.

علی صابری در گفتگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا فوت مادر آقای قناعتی و احتمال عدم حضور ایشان در جلسه علنی فردا، انتخابات هیات رئیسه شورا را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: همه ما از این اتفاق متاثر شدیم و به آقای قناعتی این غم بزرگ را تسلیت می گوییم، اما از نظر حقوقی حضور اکثریت اعضاء برای برگزاری جلسه انتخابات هیات رئیسه کافی است و نبود یک عضو باعثلغو انتخابات نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شخصیت و روحیه ای که از آقای قناعتی سراغ داریم، ایشان نه تنها دوست ندارند، انتخابات برگزار نشود بلکه تلاش خواهند کرد که در انتخابات شرکت کنند.

صابری با اشاره به جنبه حقوقی و قانونی اتفاق گفت: قانونگذار به هر انگیزه ای اعلام کرده که حضور یک عضو مانع عدم رسمیت بخشیدن به انتخابات نخواهد شد و معیار، اکثریت حاضر است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که قانونگذار پیش بینی می کرده است که احتمال غیبت چند عضو در جلسه انتخابات وجود دارد، از کلمه اکثریت استفاده کرده است، بنابراین انتخابات هیات رئیسه به طور حتم فردا برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز