خبرگزاری کار ایران

در رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری؛

سلیمی رکورد جهان را شکست / دورخیز بهداد برای طلای سنگین‌وزن اینچئون

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۱۱

قهرمان بازی‌های المپیک لندن که رکورد یک‌ضرب دسته ۱۰۵ + کیلوگرم جهان را به نام خود ثبت کرده بود، در این رکوردگیری با مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی یک کیلوگرم این رکورد را ارتقا داد.

بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد جهان رکورد یک‌ضرب دسته باضافه ۱۰۵ کیلوگرم وزنه‌برداری جهان را شکست.

به گزارش ایلنا، رکوردگیری از ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران برای شناخت نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون، هم اکنون در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی‌آزادی در حال برگزاری است.

بهداد سلیمی قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن که در سال ۲۰۱۱ رکورد یک‌ضرب دسته باضافه ۱۰۵کیلوگرم جهان را به نام خود ثبت کرده بود، در این رکوردگیری با مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی یک کیلوگرم این رکورد را ارتقا داد. البته این رکوردشکنی به دلیل غیر رسمی بودن از سوی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری مورد پذیرش نیست.

سلیمی در این رکوردگیری ابتدا موفق به مهار وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی نشد، اما در حرکت دوم این وزنه را بالای سر برد. قهرمان المپیک‌لندن در حرکات سوم و چهارم خود نیز مقابل وزنه ۲۰۱۲ کیلوگرمی مغلوب شد، اما در حرکت پنجم وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را مهار کرد و رکورد جهان را شکست.

بهادر مولایی دیگر وزنه‌بردار دسته ۱۰۵ + کیلوگرم ایران در این رکوردگیری از جا به جا کردن وزنه‌های ۱۹۰ و ۱۹۵ کیلوگرمی در ۴ حرکت بازماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز