خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ی حفاظت محیط زیست آران و بیدگل:

چهارمین جشنواره یوزپلنگ آسیایی در آران و بیدگل برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۷۷۵

رئیس اداره ی حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از برگزاری چهارمین جشنواره یوزپلنگ آسیایی با حضور نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل و جمعی از مسئولین در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

رئیس ادارهٔ حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از برگزاری چهارمین جشنواره یوزپلنگ آسیایی با حضور نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل و جمعی از مسئولین در شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

«اللهیار دولتخواه» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل اظهار داشت: به مناسبت روز ملی حفاظت از یوز پلنگ ایرانی این اداره با بهره گیری از توانمندی انجمن‌های زیست محیطی، نهاد‌ها و سازمان‌های شهرستان آران و بیدگل اقدام به برگزاری چهارمین جشنوارهٔ روز ملی حفاظت از یوز پلنگ آسیایی کرده است.

این جشنواره از مورخ ۷ الی ۱۶ شهریور با هدف محیط زیست و تنوع زیستی بخصوص آشنایی افکار عمومی با موضوع حفظ و حراست از گونه‌های نادر و در خطر انقراض مانند یوز پلنگ آسیایی برگزار شده است.

وی افزود: اولین برنامه مسابقه نقاشی با موضوع کودک و محیط زست در تاریخ ۶/۶ / ۹۳ از ساعت ۱۸ الی ۲۲ در سالن اجتماعات امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان برگزار شد.

وی بیان داشت: در تاریخ ۷/۶ / ۹۳ از ساعت ۶ الی ۹ صبح همایش پیاده روی و دوچرخه سواری با همکاری سمن‌ها، اداره تربیت بدنی، شهرداری، شورای شهر و شرکت صبح امید کویر با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان آران و بیدگلی و ۵۰ نفر از دورچرخه سواران برگزار شد.

دولتخواه افزود: در ادامه این برنامه‌ها در روز جمعه جام یوز پلنگ ایرانی با شرکت ۴ تیم با نام‌های شهدای بخش کویرات، شهدای بخش مرکزی، جوانان کویر و سفیر کویر برگزار که این دوره از مسابقات با قهرمانی تیم شهدای بخش کویرات و اهدای جوایز و جام قهرمانی به پایان رسید.

ایشان ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها حضور در بین مردم و تنویر افکار عمومی بوده که با حضور در مراسم پر شکوه نماز جمعه بخش مرکزی به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه مطالبی پیرامون اهمیت محیط زیست و تنوع زیستی و بخصوص گونه‌های نادر و کمیاب مانند یوزپلنگ آسیایی برای نمازگزاران ارائه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز