خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری خبر:

جزئیات کشته شدن کارگر کارخانه لبنی «کوشان توس»

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۷۳۹

«برات بر اساس آنچه دوربین‌های مدار بسته کارخانه نشان می‌دهند مشغول برطرف کردن نشتی لوله‌ها با نخ ورپلاستیک بوده که یکی از لوله‌های ۴۰ تا ۵۰ سانتی از رزوه‌‌ رها شده و وی را به درون کانالی به ارتفاع حدودا ۳ متری پرتاب کرده است.»

در پی حادثه کشته شدن یک کارگر شاغل در کارخانه لبنی «فخر ترشیزکوشان توس» در کاشمر، برادر کارگر کشته شده به تشریح جزئیات این حادثه پرداخت.

«محمد عارف مقدم» به خبرنگار ایلنا گفت: در ساعت سه و ۲۶ دقیقه روز پنجشنبه(۶ شهریور)، «برات الله عارف مقدم» از کارگران قرار دادی شرکت لبنی «فخر ترشیزکوشان توس» که مسئولیت نگهبانی را در این شرکت بر عهده داشت، بر اثر سقوط در کانال فاضلاب کشته شد.

او دلیل وقوع این حادثه را رعایت نشدن اصول ایمنی در کارخانه کوشان توس ذکر کرد و گفت: برادرم در روز حادثه مشغول بر طرف کردن نشت لوله‌هایی بود که به صورت غیر استاندارد به هم «رزوه» شده بودند. برات بر اساس آنچه دوربین‌های مدار بسته کارخانه نشان می‌دهند مشغول برطرف کردن نشتی لوله‌ها با نخ ورپلاستیک بوده که یکی از لوله‌های ۴۰ تا ۵۰ سانتی از رزوه‌‌ رها شده و وی را به درون کانالی به ارتفاع حدودا ۳ متری پرتاب کرده است.

عارف مقدم همچنین گفت: وقتی یکی دیگر از همکاران برادرم در نگهبانی پی گیر غیبت او می‌شود جسد وی را درون کانال آب فاضلاب کارخانه می‌یابد که بعد با اطلاع گروهای امدادی جسد وی برای کشف علت مرگ به پزشکی قانونی واگذار می‌شود و کار‌شناسان این اداره در اولین ساعات به دلیل پیدا نکردن دلایل قانع کننده، علت مرگ را مشکوک اعلام می‌کنند که بعد با پیدا شدن فیلم، وقوع این حادثه شغلی غیر عمد گزارش می‌شود.

او با بیان اینکه جسد برادرش روز شنبه(۹شهریور) در روستای عارف آباد تشیع شد، اظهار داشت:جسد برادرم از ساعت سه و ۲۶ دقیقه تا ساعت ۷ بعد از ظهر روز پنجشنبه درون کانال آب شناور بوده و کسی متوجه وقوع حادثه نشده است.

به گفته وی، بر اساس مشاهدات و نظر بازرسین اداره کار محل وقوع حادثه با چنین ارتفاعی فاقد حفاظ و نرده بوده و ایمنی لازم را برای جلوگیری از سقوط احتمالی کارگران نداشته است.

او در ادامه اظهار داشت برادرم ۵۵ سال سن داشت و ده سال بود که به صورت قرار دادی در کارخانه کوشان توس فعالیت می‌کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز