خبرگزاری کار ایران

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه:

در کلیه زمینه‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۷۳۲

پایگاه سوم شکاری پیش از جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در حراست ازتمامیت ارضی و مرزهای کشور داشته، و طول ۸ سال دفاع مقدس این پایگاه بیش از ۱۲۰۰۰ سورتی پرواز پشتیبانی هوایی و بیش از ۶۷۰۰ سورتی ماموریت برون مرزی انجام داده است.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه گفت: در کلیه زمینه‌های بازسازی، نوسازی، تعمیر و نگهداری و آموزش خلبانی در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه به خودکفایی رسیده‌ایم و هیچ یک از جنگنده‌های این پایگاه زمین گیر نیست.

به گزارش ایلنا، سرتیپ خلبان منصور ونک با بیان اینکه پایگاه سوم شکاری یکی از پایگاه‌های محوری و راهبردی نیروی هوایی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: این پایگاه نقش مهمی در حراست از مرزهای غربی، جنوب غربی و شمال غربی بر عهده داشته و دارد.

وی افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس این پایگاه بیش از ۱۲۰۰۰ سورتی پرواز پشتیبانی هوایی و بیش از ۶۷۰۰ سورتی ماموریت برون مرزی انجام داده است.

فرمانده پایگاه شهید نوژه با اشاره به نقش پایگاه سوم در عملیات‌های مهم ۸ سال دفاع مقدس ادامه داد: عملیاتهای حمله به الولید(H۳)، اولین پاسخ(که با همکاری پایگاه شهید یاسینی انجام شد)، عملیات مرصاد و لغو کنفرانس غیر متعهد‌ها در بغداد از مهم‌ترین عملیات‌های این پایگاه بوده است.

وی افزود: پایگاه سوم شکاری پیش از جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در حراست ازتمامیت ارضی و مرزهای کشور داشته است و سرلشگر خلبان شهید نوژه و شهید عبدا… بشیر اسلامی قبل از حمله رژیم بعثی به کشور ودر سرکوب غائله کردستان به شهادت رسیده‌اند.

ونک خاطرنشان کرد: با بهره‌گیری از تجربیات ۸ سال دفاع مقدس در کلیه زمینه‌های بازسازی، نوسازی، تعمیر و نگهداری به خودکفایی رسیده‌ایم و کلیه آموزش‌های خلبانی در این پایگاه انجام می‌شود.


فرمانده پایگاه سوم در پایان گفت: به برکت خون شهدا هیچ یک از جنگنده‌های شکاری این پایگاه زمین گیر نیست و همه در شرایط عملیاتی قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز