خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی در گفتگو با ایلنا:

بالاترین رقم معاملات در بورس انرژی به ثبت رسید

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۷۲۵

نفتای سنگین با توجه به ناوگان مخصوص حمل و نقل در اندازه هایی بیش از ۵ هزار تن امکان خرید و تحویل دارد و ارزش دقیق این معامله بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال است که این رقم بالاترین رقم معاملات در بورس انرژی بوده است.

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی از بالاترین رقم معامله در بورس انرژی خبر داد.

بابک باقری، رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص عرضه امروز نفتا در بورس انرژی اظهار داشت: نفتای سنگین پالایش نفت بندرعباس پس از ۳ بار عرضه امروز با موفقیت معامله شد.

وی افزود: این معامله به صورت قرارداد کشف پرمیوم بوده که با قیمت پایه هر تن ۲ درصد نسبت به قیمت مبنا توسط شرکت پالایش نفت بندرعباس در رینگ بین المللی بورس انرژی عرضه شد.

باقری خاطر نشان کرد: قیمت مبنای این معامله میانگین قیمت نشریه platts است و قیمت نهایی بر اساس مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس انرژی به علاوه قیمت مبنا و زمان تحویل و بارگیری محاسبه می شود.

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس انرژی ادامه داد: خریدار این محصول با قیمت ۰.۵ درصد پرمیوم در رینگ بین الملل بورس انرژی حضور یافت و با توجه به اختلاف بین قیمت تقاضا و عرضه فروشنده به منظور ایجاد تعادل در معامله قیمت خود را از ۲ درصد تا ۰.۵ درصد کاهش داده و این معامله انجام شد.

وی شفافیت موجود در این نوع معاملات که خریداران خود امکان حضور دارند را از مزایای این نوع از معاملات در بورس انرژی برشمرد.

باقری گفت: نفتای سنگین با توجه به ناوگان مخصوص حمل و نقل در اندازه هایی بیش از ۵ هزار تن امکان خرید و تحویل دارد و ارزش دقیق این معامله بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال است که این رقم بالاترین رقم معاملات در بورس انرژی بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز