خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور مطرح کرد؛

مسئول فنی غذا نبایدحقوق بگیر کارفرما باشد

کد خبر : ۲۰۰۷۱۶

همان قدر که توجه به امور صنفی و امنیت شغلی و اصلاح امور دامپزشکی برای ما مهم است به‌‌ همان نسبت هم سلامت مصرف‌کنندگان برای مهم و دارای اهمیت است و به‌‌ همان میزان هم حمایت از تولید و تولید‌کننده برای ما دارای اهمیت است و به همین دلیل به سمت ایجاد منافع مشترک پیش می‌رویم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، گفت: تاریخ دامپزشکی به اقتصاد کشاورزی گره خورده است و اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دامپروری و حرفه دامپزشکی کاملا به یکدیگر مرتبط هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا صفری، رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، در نشست خبری که در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته بخشی به عنوان VPH به عنوان مدیریت بهداشت و این بخش نقش دامپزشکی را در توسعه بهداشت عمومی شامل می‌شود ما هم در ایران حتما به نهادی مثل VPH و یا شورای سیاستگذاری بهداشت عمومی دامپزشکی نیاز داریم. تاریخ دامپزشکی به اقتصاد کشاورزی گره خورده است و اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دامپروری و حرفه دامپزشکی کاملا به یکدیگر مرتبط هستند.

صفری با بیان اینکه دامپزشکان و کار‌شناسان دامپزشکی همواره با بیماری‌های بین انسان و دام مواجه هستند، بیان داشت: در نظام دامپزشکی اعتقاد داریم که اگر منافعمان را با مخاطبانمان به اشتراک نگذاریم نمی‌توانیم در پیشبرد اهدافمان موفق باشیم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی اظهار داشت: مجموعه عضو خانواده نظام دامپزشکی بالغ بر ۳۱ هزار نفر است و شامل دامپزشک، کار‌شناس ارشد و تکنسین عضو نظام دامپزشکی هستند.

وی افزود: ‌‌ همان قدر که توجه به امور صنفی و امنیت شغلی و اصلاح امور دامپزشکی برای ما مهم است به‌‌ همان نسبت هم سلامت مصرف‌کنندگان برای مهم و دارای اهمیت است و به‌‌ همان میزان هم حمایت از تولید و تولید‌کننده برای ما دارای اهمیت است و به همین دلیل به سمت ایجاد منافع مشترک پیش می‌رویم.

صفری افزود: اخیرا مکاتباتی با وزارت بهداشت و وزارت امورخارجه انجام داده‌ایم و در آن خواهان ایفای نقش در تجارت بین‌الملل به عنوان تأیید و تضمین سلامت شده‌ایم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: با تأسیس شرکت‌های خدمات دامپزشکی می‌توان بخشی از تکنسین‌ها و کاردان‌های دامپزشکی و… مشغول به فعالیت کرد و از این عده هم در کنار دامپزشکان استفاده کرد.

وی در رابطه بانقش مسئول فنی که بر سلامت غذا در واحدهای تولیدی نظارت دارد گفت: مسئول فنی که بر سلامت غذا در واحدهای تولیدی نقش دارد باید برای تشخیص صحیح و قضاوت استقلال مالی داشته باشد و حقوق بگیر کارفرما نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز