خبرگزاری کار ایران

در نشست کانون شوراهای کار محور غرب تهران مطرح شد:

دولتمردان پیش از رفع مشکل صنایع، روبان هیچ کارخانه‌ای را قیچی نکنند

کد خبر : ۲۰۰۷۰۵

«افکار عمومی دیگر از دولتمردان انتظار پاره کردن روبان‌ افتتاح کارخانه‌ها را ندارند بلکه می‌خواهند با تامین نقدینگی به رکود واحدهای صنعتی و موقعیت ناپایدار شغلی کارگران شاغل در این واحد‌ها خاتمه دهد.»

نشست مشترک کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کارخانجات محور غرب تهران امروز با موضوع عملکرد سازمان تامین اجتماعی در مسجد کارخانه تولیدی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسن بهرامی»، از اعضای هیات مدیره کانون ‌شوارهای اسلامی کار محور جاده مخصوص کرج در این نشست بایادآوری اینکه هنوز سایه رکود تولیدی در کارخانه‌ها سنگینی می‌کند، گفت: به نظر می‌‌رسد تا امروز بیشترین توجه دولت به توسعه مناطق آزاد و فروش نفت بوده است.

وی گفت:افکار عمومی دیگر از دولتمردان انتظار پاره کردن روبان‌ افتتاح کارخانه‌ها را ندارندبلکه می‌خواهند با تامین نقدینگی به رکود واحدهای صنعتی و موقعیت ناپایدار شغلی کارگران شاغل در این واحد‌ها خاتمه دهد.

وی در عین حال راجع به موضوع بازنشسته شدن کارگران دارای مشاغل سخت طبق قانون۷۳۰۰ روز سابقه؛ گفت: این موضوع در دولت قبل قرار بود اجرایی شود اما سازمان تامین اجتماعی تا آخرین لحظه از اجرای آن خودداری کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون گفته می‌شود اجرای این مسئله در هیات دولت تصویب شده و منتظر ابلاغ رئیس جمهور است، گفت: از دولت انتظار داریم هر چه زود‌تر اجرای این حقوق قانونی را میسر کند.

همچنین در ادامه نشست امروز «داوود قادری» مسئول کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران با انتقاد از برخوردهای سلیقه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: به دلیل نبود امکان نظارت شرکای اجتماعی بر عملکرد مدیران این سازمان در سنوات گذشته این سازمان همیشه بصورت سلیقه‌ای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع(بازنشستگی زودهنگام) را اجرا نکرده است.

وی با بیان اینکه عملکرد سلیقه‌ای مدیران سازمان تامین اجتماعی در اجرای قوانین حتی به خدمات درمانی این سازمان هم سرایت کرده‌ است، افزود: به عنوان نمونهعملکرد سلیقه‌ای باعثشده تا در نتیجه اجرای نیم‌بند قانون الزام تامین اجتماعی، کارگران شاغل و بازنشسته ناچار به استفاده از خدمات بیمه‌های مکمل بشوند.

وی تاکید کرد: در حالی که مطابق اصل ۲۹ قانون اساسی دولت موظف به تامین اجتماعی برای آحاد مردم است مشاهده می‌کنیم کهمدیریت دولتی سازمان تامین اجتماعی به غیر دولتی بودن ماهیت مالکیت این سازمان هیچ توجهی ندارد.

به گفته قادری در حالی که خود جامعه ۳۰ میلیون نفری بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی برای استفاده از خدمات بیمه‌ای و درمانی سازمان تامنی اجتماعی با برخورد سلیقه‌ای مدیران دولتی مواجه‌اند، این نگرانی در میان کارگران بیمه شده تشدید شده است که با تاسیس نظام بیمه سلامت اختیار و مالکیت اموال سازمان به وزات‌خانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محول شود.

وی تاکید کرد: جامعه کارگری با برخورداری آحاد جامعه از مزایای پیش بینی شده در اصل ۲۹ قانون اساسی هیچ مخالفتی ندارد، اما نگران است که مبادا به اموال این صندوق بین النسلی آسیب جدی وارد شود.

قادری که معتقد است: باید از طریق تقویت تشکل‌های صنفی کارگری امکان نظارت بر عملکرد سازمان تامین اجتماعی را فراهم ساخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز