خبرگزاری کار ایران

واردات کالاهای غیرنفتی در چهارماه اول امسال ۳۶ و صادرات ۲۱ درصد افزایش یافت

کد خبر : ۲۰۰۷۰۳

در ۳ ماهه اول امسال به میزان ۴۹۰ میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است.

واردات کالاهای غیرنفتی در چهارماه اول امسال ۳۶ و صادرات ۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایلنا، وزن واردات کالاهای غیرنفتی طی این مدت ۱۳ میلیون و ۱۹۳ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ از لحاظ ارزشی ۳۶ درصد رشد داشته است.

صادرات کالاهای غیر نفتی در این مدت، ۳۳۷۶۱ به ارزش ۱۶۰۹۷ میلیون دلار بوده است که ۲۱ درصد افزایش داشته و همچنین وزن و حجم تجارت در ۴ ماهه اول امسال ۴۶۹۵۳ هزار تن به ارزش ۳۳۷۵۲ میلیون دلار بوده که ۲۸ درصد رشد داشته است.

همچنین در ۳ ماهه اول امسال به میزان ۴۹۰ میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است.

قابل ذکر است، وزن واردات در سه ماهه اول امسال ۹۷۵۵ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۸ درصد رشد داشته است همچنین وزن صادرات بدون میعانات گازی در این مدت ۱۹۷۳۴ هزار تن و نیز وزن صادرات با میعانات ۲۵۵۱۸ هزار تن بوده که حدود ۱۷ درصد رشد داشت حجم تجارت در این مدت ۲۹۴۸۹ هزار تن و تراز تجاری ۹۹۷۹ هزار تن بوده است.

ترکیب وزنی واردات مواد اولیه و واسطه‌ای در ۳ ماهه اول سال ۹۳ به میزان ۸۴۵۳ هزار تن که نسبت به مدت مشابه سال قبل کمی بیش از ۴۷ درصد رشد داشته همچنین ترکیب وزنی واردات سرمایه‌ای در این مدت ۱۷۸ هزار تن، ترکیب وزنی واردات مصرفی ۵۲۹ هزار تن و ترکیب وزنی سایر کالاها ۵۹۵ هزار تن بوده است.

وزن ۱۰ قلم عمده وارداتی در سه ماهه اول سال ۹۳ نیز به شرح ذیل بوده است:

دانه گندم سخت ۲۱۴۳ هزار تن، وسایل نقلیه با موتور پیستونی درونسوز تناوبی جرقه‌ای ۳۱ هزار تن، برنج نیمه سفید شده یا برنج کامل سفید شده ۳۰۰ هزار تن، دانه ذرت دامی ۱۰۵۷ هزار تن، کنجاله سویا و سایر آحال‌های جامد ۴۶۸ هزار تن، شکر تصفیه شده بدون اضافه کردن مواد خوشبوکننده یا مواد رنگ‌کننده ۵۱۳ هزار تن، روغن خام سویا، حتی صمغ گرفته ۱۷۶ هزار تن، دستگاههای گیرنده، فرستنده تلفن همراه به استثنای BTS به میزان ۲ هزار تن و محصولات از آهن و یا فولاد غیرممزوج تخت و گرم نورد بشکل طومار ۲۴۴ هزار تن و قطعات گوشت بی‌استخوان یخ‌زده از نوع گاو ۲۹ هزار تن بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز