خبرگزاری کار ایران

با ناکامی دبیری همه ضرر کردیم؛

خوراکچی: شمس مقصر اصلی ناکامی دبیری در آسیا بود / نباید او را دادگاهی کنیم!

کد خبر : ۲۰۰۶۸۶

ترکش این ناکامی فقط برای دبیری نیست، بلکه به تمامی فوتسالی‌ها و تیم ملی هم می‌خورد و فقط دبیری نبود که متضرر شد، بلکه همه ضرر کردند.

کارشناس فوتسال کشورمان گفت: باید قبول کنیم ما به لحاظ سخت افزاری و مالی از فوتسال آسیا عقب‌تر هستیم.

محمود خوراکچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: دبیری‌تبریز نتوانست قهرمان جام‌باشگاه‌های آسیا در رشته فوتسال شود. ما باید قبول کنیم به لحاظ مالی و سخت‌افزاری از فوتسال‌آسیا فاصله گرفته‌ایم و عقب‌تر هستیم، اما به لحاظ فنی و تکنیکی بالاتر هستیم و تا نتوانیم دگرگونی در فوتسال‌مان ایجاد کنیم این اتفاقات هم برای تیم ملی و هم‌ تیم‌های باشگاهی ما دوباره رخ خواهد داد.

وی افزود: باید دست به دست هم دهیم تا اقتدارمان را دوباره در فوتسال‌آسیا به دست آوریم. ما به لحاظ سخت‌افزاری خیلی با آسیا فاصله داریم و حتی تیم‌های درجه ۲ آسیا بالاتر از ما هستند، ضمن اینکه تیم‌های باشگاهی قو‌ی‌تر از تیم‌های ملی هستند چون تیم‌های باشگاهی بازیکن‌خارجی می‌آورند، اما ما نتوانستیم چنین کاری بکنیم چراکه خودمان صادرکننده بازیکن فوتسال هستیم.

کارشناس فوتسال کشورمان اظهار داشت: عدم هماهنگی بازیکنان اجازه نداد دبیری در آسیا نتیجه بگیرد، ضمن اینکه تمرکز لازم را هم نداشتند. دبیری ۳ اردوی خوب در سرعین، کیش و تایلند داشت، اما کادر فنی آنها نتوانست از این امکانات استفاده خوبی ببرد. فکر می‌کنم بازیکنان دبیری درک متقابل از هم نداشتند تا همه برای تیم بازی کنند، نه برای خودشان و به همین دلیل هماهنگی خوبی در دفاع و حمله نداشتند.

وی در مورد نقش حسین شمس در ناکامی دبیری تبریز گفت: حسین شمس یک کارنامه‌ای دارد که برای همه قابل‌احترام است و ما هم به خدمات او در فوتسال ایران احترام می‌گذاریم، اما شمس چند سال از فوتبال دور بود، هر چند خود شمس اعتقاد داشت فوتسال آسیا را مثل کف‌دستش می‌شناسد، اما در نتیجه‌گیری نتوانست موفق باشد و به نظر من سطح بازی‌ها را دست کم گرفته بود.

سرمربی فصل گذشته میثاق همچنین متذکر شد: شمس با توجه به زمان و اردوهای خوبی که دبیری داشت نتوانست از این امکانات استفاده کند. اگر تیمی نتیجه می‌گیرد نقش سرمربی از همه بیشتر است و در ناکامی‌ها هم سرمربی نفر است و هر کسی که باشد چه شمس چه خوراکچی، ابطحی یا لوزانو فرقی ندارد و کار سرمربی باید بررسی شود. شمس هم باید کارنامه‌اش را مورد بررسی قرار دهد تا متوجه شود چرا نتیجه نگرفت.

خوراکچی در پایان گفت: ما کمتر تیمی را در فوتسال به آسیا فرستاده‌ایم که با این نتایج رو به رو شود. نمی‌خواهیم شمس را دادگاهی کنیم و از او به خاطر زحماتی که برای فوتسال کشیده خیلی هم تشکر می‌کنیم و اگر حرفی می‌زنیم انتقاد نیست و فقط بحثفنی است. ترکش این ناکامی فقط برای دبیری نیست، بلکه به تمامی فوتسالی‌ها و تیم ملی هم می‌خورد و فقط دبیری نبود که متضرر شد، بلکه همه ضرر کردند، درست مثل والیبال که اقتدارش را ثابت کرده و تمام خانواده والیبال از آن سود می‌برند. ما در آسیا بدشانسی آوردیم، اما چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌شود و اگر کمبودها جبران شود پتانسیل بالایی داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز