خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک ایران:

۸۵ درصد واردات، کالاهای اساسی و مواد اولیه بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۵۹۴

‌۸۰ تا ۸۵ درصد کالاهایی که از ابتدای امسال از مسیر گمرکات وارد کشور شده، کالاهای اساسی، مواد اولیه و مواد واسطه‌ای بوده است.

رییس کل گمرک از ورود ۴۸ هزار خودرو زیر ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور در ۵ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: کل درآمد گمرک از ابتدای امسال ۵۸۰۰ میلیارد تومان بوده درحالی که درآمد سال گذشته ۲۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان صبح امروز در حاشیه سمینار بین‌المللی تسهیلات و چالش‌های حمل و نقل جاده‌ای و کارنه‌تیر که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: ‌۸۰ تا ۸۵ درصد کالاهایی که از ابتدای امسال از مسیر گمرکات وارد کشور شده، کالاهای اساسی، مواد اولیه و مواد واسطه‌ای بوده است.

وی در مورد آمار واردات خودرو خاطرنشان کرد: از آنجایی که خودرو کالای طبقه متوسط جامعه است، ما برای تسهیل در ترخیص این‌ نوع کالا کارگروه‌هایی را در گمرک تشکیل داده‌ایم تا ترخیص خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی سرعت گیرد و از ابتدای امسال ۴۸ هزار خودرو وارد کشور شده که ثبت سفارش آنها قبل از اردیبهشت سال ۹۲ انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد فعالیت گمرک تحت پنجره واحد فرامرزی بوده است، افزود: نگاه ما فقط افزایش درآمد نیست، بلکه تسهیل در امر کسانی است که قانونی عمل می‌کنند و با توسعه اظهار از راه دور و پرداخت الکترونیک اکنون زمان معطلی کالا برای خروج از گمرک از ۲۶ روز به ۳ روز رسیده است.

رییس کل گمرک افزایش میزان خروج از مسیر سبز(با کمترین توقف) را یکی دیگر از نکاتی عنوان کرد که گمرک در دستور کار قرار داده و تصریح کرد: ورود کالا از مسیر سبز بیش از ۳ ساعت نباید طول بکشد چرا که معتقدیم هزینه معطلی که به واردکننده تحمیل می‌شود، در نهایت مصرف‌کننده باید پرداخت کند و پیش از این خروج کالا از مسیر سبز گمرک ۲ درصد بود ولی ۲۰ درصد واردات اکنون از مسیر سبز خارج می‌شود.

وی در مورد درآمد گمرک از ابتدای امسال تاکنون نیز گفت: ۵۸۰۰ میلیارد تومان درآمد گمرکی از محل ورود و خروج کالاها بوده که ۲۸۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ با پذیرش ضمانت‌نامه انجام شده است، درحالی که کل درآمد سال ۹۲،۲۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز