خبرگزاری کار ایران

سیروس مقدم:

در مدینه به مسائل زنان توجه کردیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۵۲۷

توجه به مسائل زنان و اشتغال از اهداف جدی سریال مدینه بود و برای ساخت مدینه زحمات زیادی کشیده شده و از آنجا که متنی قوی داشت، توانستیم کاری ارزشمند ارائه کنیم.

مراسم تقدیر از برترینهای صدا و سیما در تابستان و رمضان سال ۹۳ شب گذشته در حالی برگزار شد که سریال مدینه و برنامه خندوانه به عنوان بر‌ترین برنامه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا رامید جوان تهیه کننده و مجری برنامه «خندوانه» بعد از دریافت جایزه خود به نقش خنده در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و از حاضران خواست تا موضوع خندیدن را جدی بگیرند.

رامبد جوان با اشاره به ایده اولیه شکل گیری این برنامه گفت: «خندوانه» بر اساس تحقیقات وسیع کلینیکی نگاشته شد و پشتوانه آن بیش از ۲۰۰۰ مقاله روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، بیولوژیک و غیره است.

وی با اشاره به اهمیت خندیدن در زندگی اضافه کرد: خندیدن را در زندگی خود، خانواده و جامعه پیرامون جدی بگیرید چرا که اثرات آن کاملا مشهود است.

وی ادامه داد: نتیجه تحقیقات و پژوهش‌هایی که منجر به ساخت برنامه «خندوانه» شد، در اختیار عموم مردم قرار دهد.

سیروس مقدم کار گردان سریال مدینه نیز بعد از دریافت لوح تقدیر خود گفت: مجموعه «مدینه» را پخته‌ترین و عمیق‌ترین کار با محوریت زن می‌دانم
وی ادامه داد: «مدینه» قصه‌ای جذاب و پرکشش داشت و در تولید آن تلاش کرد، مباحثخانواده را به بهترین شیوه به بیننده ارائه نماید.
وی امید، توجه به مسائل زنان و اشتغال را از دیگر اهداف این مجموعه دانست و اضافه کرد: برای ساخت مدینه زحمات زیادی کشیده شده و از آنجا که متنی قوی داشت، توانستیم کاری ارزشمند ارائه کنیم.
کارگردان سریال مدینه با قدردانی از مسئولان سیما افزود: در مسیر سخت و دشوار ساخت این سریال پشتیبانی معاون سیما و مدیر شبکه راه را برای ما آسان کرد و توانستیم از این امتحان رو سفید بیرون آییم.

حاج مرتضی طاهری از مداحان اهل بیت(ع) دنیز با تجلیل از سریال‌های ماه مبارک رمضان با اشاره به مجموعه تلویزیونی «مدینه» گفت: در این سریال حجاب چادر مایه عزت زن مسلمان بود.

وی ادامه داد: سال‌ها زنان فیلم‌های ما در نقش‌های کوچک و بعضا پیر چادر سر می‌کردند در حالی که در این سریال، مدینه زنی با قدرتمند بود که بار‌ها از صفر شروع کرد و توانست خانواده‌اش را از تنگناهای زندگی نجات دهد.

وی توجه به مقوله ربا را از دیگر ویژگی‌های برجسته سریال‌های ماه رمضان توصیف کرد و افزود: امروز مساله ربا یکی از مشکلات مبتلا به در جامعه ماست و سریال‌هایی از این نوع می‌تواند آگاهی بخش خانواده‌ها باشد.

توجه به نکات مهم اسلامی از تذکراتی بود که طاهری به برنامه سازان داد و گفت: گاهی در رسانه شاهد پخش دعاهایی هستیم که قرائت کننده آن هیچ گونه تخصصی در خواندن ندارند. ‌گاه باید دعا با عظمت خوانده شود، ‌گاه باید به حزن و اندوه دعا در قرائت توجه شود، این‌ها نکات ریزی است که باید به آن توجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز