خبرگزاری کار ایران

افخم در گفت‌وگو با ایلنا:

پیگیری وضعیت امام موسی صدر مورد توجه جدی وزارت خارجه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۶۲

یکی از ماموریت‌های سفیر کشورمان در لیبی پیگیری مستمر موضوع ناپدید شدن امام موسی صدر است / هیچ مدرک و دلیلی برای شهادت امام موسی صدر پیدا نشده است / از نظر ما مسئولیت کامل ناپدید شدن امام موسی صدر متوجه دولت وقت لیبی است و این مسئولیت حقوقی و انسانی برعهده دولت‌های قانونی و موقت لیبی تاکنون برای روشن کردن ابعاد این پرونده تداوم دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: پیگیری مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر مورد توجه جدی وزارت امور خارجه بوده و تلاش‌ها در کانال‌های مختلف ادامه دارد و اکنون نیز مورد اهتمام دولت و کمیته پیگیری مجلس است.

مرضیه افخم در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر گفت: از نظر ما مسئولیت کامل ناپدید شدن امام موسی صدر متوجه دولت وقت لیبی است و این مسئولیت حقوقی و انسانی برعهده دولت‌های قانونی و موقت لیبی تاکنون برای روشن کردن ابعاد این پرونده تداوم دارد.

وی به با اشاره به سقوط رژیم قذافی و استقرار دولت موقت طی دو سال گذشته در لیبی اظهار داشت: در آن زمان از طریق سفارت کشورمان در طرابلس با مقامات لیبیایی و خانواده امام موسی صدر ارتباط برقرار و موضوع دنبال شد، زیرا این نگرانی وجود داشت که در خلال بحران لیبی اتفاقی برای امام موسی صدر رخ بدهد. تلاش‌های زیادی صورت گرفته و همچنان هم پیگیری ادامه دارد تا از آخرین وضعیت امام موسی صدر اطلاعی بدست آید و البته اظهارنظرهای غیرمستند و متناقضی صورت گرفته و تا زمانی که اطلاعات دقیق و قابل استناد به دست نیاید به هیچ وجه نمی‌توان به این نوع اظهارات استناد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیدا شدن جسد مشکوک منتسب به امام موسی صدر بیان کرد: اقدامات فنی لازم صورت گرفت و دقیقا مشخص شد که آن جسد، مربوط به امام موسی صدر نیست و این موضوع مربوط به یکسال پیش است و موضوع تازه‌ای نیست که این روزها مطرح می‌شود.

افخم با اظهار اینکه این موضوع یک مسئله مهم برای ایران است، تاکید کرد: پیگیری این مسئله مورد توجه جدی وزارت امور خارجه بوده و تلاش‌ها در کانال‌های مختلف ادامه دارد، کمااینکه در طول دهه‌های گذشته و در دولت‌های مختلف موضوع پیگیری شده و اکنون نیز مورد اهتمام دولت و کمیته پیگیری مجلس است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ماموریت‌های سفیر کشورمان در لیبی پیگیری مستمر این موضوع است، یادآور شد: هیچ مدرک و دلیلی برای شهادت امام موسی صدر پیدا نشده و پرونده را با حساسیت و جدیت کماکان دنبال می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز