خبرگزاری کار ایران

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت:

نخستین گروه عوامل اجرایی حج امشب اعزام می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۳۲۲

نخستین گروه از زائران ۱۴ شهریور ماه ساعت ۲۰:۸ دقیقه صبح با پرواز ماهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت اعلام کرد: نخستین گروه از عوامل اجرایی حج امسال، ۱۰ شهریور ماه ساعت ۳۰:۳دقیقه بامداد از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد مدینه منوره اعزام می‌شوند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، «حسن سرخوش» افزود: در این کاروان ۲۵۰ نفر از عوامل ستادی مدینه منوره شامل اعضای هیات پزشکی، عوامل آشپزخانه و شماری از نیروهای بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین دومین گروه از عوامل اجرایی با ظرفیت ۳۰۰ نفر، توسط شرکت هواپیمایی عربستان سعودی، در روز ۱۲ شهریور ماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که در این گروه عوامل ستادی مکه مکرمه، شامل اعضای هیات پزشکی، عوامل آشپزخانه و شماری از نیروهای بعثه مقام معظم رهبری در مکه معظمه حضور دارند.

مدیر کل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نخستین گروه از زائران ۱۴ شهریور ماه ساعت ۲۰:۸ دقیقه صبح با پرواز ماهان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، اظهار کرد: مراسم بدرقه حجاج ایرانی با حضور مسوولان و مقامات کشوری از ساعت ۳۰:۶ دقیقه روز جمعه در فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اعزام زائران از ۱۹ ایستگاه پروازی انجام می‌شود، اظهار داشت: ۵۰ درصد پرواز‌ها از سوی شرکت هواپیمایی سعودی، ۲۵ درصد از سوی شرکت هواپیمایی ایران ایر و ۲۵ درصد از سوی شرکت هواپیمایی ماهان انجام می‌شود.

سرخوش خاطر نشان کرد: اعزام زائران مدینه قبل از ۱۴ شهریور ماه شروع می‌شود و تا ۳۰ شهریور ماه ادامه دارد و اعزام زائران مدینه بعد نیز از ۲۵ شهریور ماه شروع و تا ۶ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد زائران مدینه قبل و ۵۰ درصد نیز مدینه بعد هستند، گفت: تمامی پروازهای زائران مدینه قبل به فرودگاه مدینه و خروج آنان از فرودگاه جده است و پروازهای زائران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده انجام می‌شود.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در مجموع ۱۹۰ عملیات پرواز برای انتقال رفت و برگشت ۶۴ هزار زائر و عوامل اجرایی به سرزمین وحی و جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آغاز پرواز حجاج از فرودگاه امام خمینی(ره) گفت: از ایستگاه پروازی تهران در فرودگاه امام خمینی(ره) زائران شش استان تهران، قم، لرستان، سمنان، البرز و قزوین به عربستان اعزام خواهند شد و باید برنامه ریزی زائران تهرانی به صورتی انجام شود که بدرقه آن‌ها در داخل شهر صورت گیرد.

سرخوش در این ارتباط مشایعت کنندگان حجاج را حاضر نشدن در فرودگاه امام خمینی(ره) توصیه کرد و گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده و هماهنگی‌های به عمل آمده با مدیران کاروان‌ها، بدرقه حجاج ایرانی از مساجد و محل تجمع مشخص شده انجام خواهد گرفت.

در سال‌های قبل پرواز حجاج از فرودگاه مهرآباد انجام می‌شد و امسال برای اولین بار از فرودگاه امام خمینی(ره) خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز