خبرگزاری کار ایران

مظلومیت را با تمام وجودم حس کردم؛

زارع: رویانیان بیش از حد به اطرافیانش اعتماد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۸۳

شرایط پیچیده‌ای در باشگاه پرسپولیس وجود داشت / خود رویانیان هم در این شرایط بی‌تقصیر نبود / رویانیان حتی ۱۹.۹۹ را هم قبول نداشت / نباید به شایعات دامن بزنیم / سردار آدم جاه‌‌طلبی بود.

قائم‌مقام سابق باشگاه پرسپولیس معتقد است اعتماد و اطمینان بیش از حد محمد رویانیان به اطرافیانش باعثشد که امروز وی درگیر مشکلات زیادی شود و حتی این مشکلات به زندگی شخصی او کشیده شده و در نهایت سر پناهی که داشت مصادره شد.

گفت‌وگوی جمشید زارع با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

گویا روز جمعه تلاش زیادی کردید که منزل رویانیان مصادره نشود. چطور شد وارد این موضوع شدید؟
به هر صورت من با محمد رویانیان رفاقت ۳۰ ساله دارم و رفت و آمد خانوادگی داریم و وقتی این اتفاق افتاد با یکسری از بزرگان پرسپولیس به کمک رویانیان رفتیم. این وظیفه اخلاقی بود که رفتیم، اما متاسفانه نتوانستیم کاری برای او انجام دهیم. خیلی دوست داشتیم کمک کنیم تا سر پناه رویانیان و خانواده‌اش حفظ شود، اما بعد از ۳۶ سال خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی منزل شخصی او از دست رفت.

فکر می‌کنید در این ماجرا به رویانیان ظلم شد؟
شرایط پیچیده‌ای در باشگاه پرسپولیس وجود داشت و خود رویانیان هم در این شرایط بی‌تقصیر نبود. رویانیان آدم جاه‌طلبی بود و همیشه از نمره ۲۰، تمام ۲۰ نمره را می‌خواست و حتی ۱۹.۹۹ را هم قبول نداشت. رویانیان شبانه‌روز برای بزرگی و عظمت این باشگاه تلاش کرد، اما مجموعه عواملی دست به دست هم داد تا این اتفاقات بیفتد و خودش هم در این اتفاقات نقش داشت، اما استحقاقش این نبود که منزل مسکونی و سرپناه خانواده‌اش از دست برود. شاید اعتماد بیش از حد رویانیان به اطرافیانش موجب شد این شرایط به وجود بیاید، اما من روز جمعه مظلومیت را با همه وجودم احساس کردم که روزگار چه ناسپاسی‌های و بی‌مهری‌هایی با افراد دارد.

شما یکی از منتقدان رویانیان بودید. چرا روز جمعه به کمک او رفتید؟
وظیفه اخلاقی بود. ما مسلمان هستیم و اعتقاد داریم برای همه ما ممکن است این وضعیت به وجود آید و آدم شرمنده زن و بچه‌اش شود. وظیفه دینی و اخلاقی بود که به کمک دوست قدیمی‌ام بروم تا شاید برای هم‌نوع خودم کاری کرده باشم و نه رویانیان. اگر هر کسی بود می‌رفتم. مرام و معرفت، گمشده‌ی امروز ورزش ماست و باید با چراغ قوه دنبالش بگردیم، در صورتی که مشتی‌گری، مرام، معرفت و فتوت همیشه از مشخصه‌های ورزشی ما بوده و امروز این صفات خیلی کمرنگ شده و اگر رفتم به خاطر زنده‌ماندن مرام و معرفت در ورزش بود. من منتقدم و اگر رفتاری ببینم انتقاد بر آن وارد باشد باز هم انتقاد می‌کنم، اما اگر بحثکمک باشد کنار دوستانم بوده، هستم و خواهم بود. رویانیان در طول ۳۶ سال خدمات برجسته‌ای به نظام و مملکت ما داشته‌ و وظیفه دینی و انسانی بود که به کمکش بروم.

عده‌ای معتقدند رویانیان در ستاد سوخت و پرسپولیس خیلی خورد و برد و مصادره منزل‌اش به نوعی مظلومی‌نمایی است. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
نمی‌خواهم چیزی بگویم، چون نظام ما برگرفته از عدالت است و اگر کسی تخلف داشته باشد مرجع ذی‌صلاح هست که رسیدگی کند و این گمانه‌زنی‌ها بیهوده است. این مسائل برای همه ما هست و راه هم که می‌رویم، حاشیه و حرف و حدیثدرست می‌کنند، اما آنچه که باید مبنا باشد رأی قاضی است و نباید به شایعات دامن بزنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز