خبرگزاری کار ایران

قدرت‌الله علیخانی در لنگرود:

برای خنک شدن دل، آبروی مومن را نریزیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۲۵۳

آقای روحانی شخصیتی است که ما می‌توانیم ایشان را به عنوان یک رئیس جمهور به دنیا ارائه کنیم. وی ۲۲ سال نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی بوده و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است.

همایش کارگزاران دولت، به عنوان اختتامیه هفته دولت در سالن دانشگاه پرستاری لنگرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لنگرود، حجت الاسلام والمسلمین قدرت الله علیخانی، سخنان خود در همایش کارگزاران دولت را با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هئیت دولت آغاز کرد و نزدیکی به رهبری را رمز موفقیت هر دولتی عنوان کرد.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مورد انتقاداتی که نسبت به کابینه دولت تدبیر و امید مطرح می‌شود، گفت: در زمان حضرت امام، حاج احمد آقا هر تهمتی را خودشان به جان می‌خرند تا شأن امام حفظ شود و می‌گفتند امام باید پاک و مبرا از هر تهمتی باشند، البته در مثال مناقشه نیست. بنده این را به وزرای تدبیر و امید متذکر می‌شوم که نباید در فکر خود باشند.

وی افزود: اگر انتقادی یا هجمه‌ای می‌شود همانطور که رهبری معظم فرمودند، برخی بی‌انصافی‌ها در حق دولت شده که این مسائل را وزرا باید پاسخ دهند تا شأن و جایگاه رئیس جمهوری محفوظ بماند تا دیگران نتوانند حمله یا هجمه یا الفاظی را در بین سیاسیون و یا در جامعه و مجلس بکار ببرند که ناشایست باشد، و این انتقاد را بنده داشته و دارم و الان نیز معتقدم این‌ها را باید مشاوران و معاونان و وزرا پیگیری کنند.

علیخانی تصریح کرد: به نظر بنده الان، تنها آقای جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، هستند که این کار را به درستی انجام می‌دهند، ولی همه باید این کار را صورت داده تا هتک حرمتی نسبت به رئیس جمهور انجام نشود.

وی بیان داشت: بنده سه دوره در مجلس بوده و مخالف اول احمدى‌نژاد بودم و نطق‌ها و سخنرانی‌های فراوانی هم در مخالفت با سیاست‌های کلی آن‌ها انجام دادم، منتها از خط قرمز‌ها عدول نکردم.

علیخانی گفت: نماینده، استاندار، فرماندار و مقامات دیگر و هر کسی باید خطوط قرمز نظام را رعایت کند و این خطوط قرمز در مملکت ما وجود دارد، به ویژه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: این هجمه‌ها و حمله‌ها از روی مسائل شخصی و برای دل خنک کردن نباشد، یعنی اگر انتقادی هست در مورد مشکلات مردم بگوئیم.

وی تصریح کرد: مثلا بگوئیم وضع اقتصاد فلان است، وضع آب شرب مردم خراب است و غیره، این‌ها چیزهایی است که آدم داد و فریاد بزند در راه حل مشکلات و احقاق حقوق مردم است ایرادی ندارد، ولی اینطور نباشد که ما برای دل خنک شدن و تلافی جویی شخصی، شأن کسی را پایین بیاوریم و آبروی مومنی را بریزیم.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس گفت: من نمی‌خواهم از آقای روحانی تعریف کنم، ولی ایشان شخصیتی است که ما می‌توانیم وی را به عنوان یک رئیس جمهور به دنیا ارائه کنیم، چون ایشان ۲۲ سال نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی بوده و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است.

وی فزود: روحانی حرف برای گفتن دارد، حرفی که دشمن نتواند از آن سوء استفاده کند.

علیخانی ادامه داد: برخی تا به سازمان ملل می‌رفتند، همه نمایندگان کشورهای جهان جلسه را ترک می‌کردند که قطعاً نشان از بی‌ادبی آنان است، اما اگر حرف درستی زده می‌شد قطعا شنونده می‌بودند.

وی تصریح کرد: به حول قوه الهی و با عنایت مقام معظم رهبری که اجازه دادند در مورد مسائل هسته‌ای مذاکره کنیم و جلسات متعددی که تاکنون داشتیم و در آینده نزدیک دوباره خواهیم داشت، امیدواریم که آمریکایی‌ها دست از لجاجت‌شان بردارند و به شعارهایی که می‌دهند عمل کنند.

علیخانی بیان داشت: در دولت گذشته مشکلات بسیاری در کشور ایجاد شده و سرمایه‌های زیاد کشور از بین رفت و علی‌رغم فروش بی‌سابقه نفت در ۸ سال گذشته که مبلغ ریالی آن بیش از فروش کل نفت از اول انقلاب بوده، خالی شده بود و برای پرداخت حقوق با مشکل مواجه بودند، امسال‌‌ همان بودجه مصوب مجلس را هنوز نتوانستند پول تهیه کنند، چرا که الان نفت می‌فروشیم به ما پول نمی‌دهند و در قبال آن به ما اجناس می‌دهند.

وی گفت: با همه حملاتی که به دولت صورت گرفت، اما تورم به صورت محسوسی کاهش یافت.

علیخانی افزود: در کشور ما همیشه اینطور بوده، چه چپ و چه راست تحمل همدیگر رو نداشته و می‌خواهند تمام مملکت مطلقاً در اختیار آنان باشد، اما در سایه اتحاد و وحدت مشکلات حل خواهد شد.

مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: یکی دیگر از نعمت‌هایی که با آمدن این دولت نصیب ما شده است عدم ریخت و پاش است.

علیخانی افزود: در این دولت بذل و بخشش وجود نداشته و هر پولی اگر هست در خدمت و اختیار مردم قرار دارد.

وی به تعامل دولت با مجلس و قوه قضاییه اشاره نمود و افزود: با این رفاقت هاست که مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در این همایش ابتدا فرماندار شهرستان لنگرود به شرح خدمات دولت تدبیر و امید در یک سالی که از عمر این دولت می‌گذرد پرداخت و سپس لاهوتی، نماینده شهرستان لنگرود با انتقاد از افرادی که دولت را با توجه به حمایت مقام معظم رهبری مورد هجمه قرار می‌دهند، گفت: در مملکتی که ولی فقیه، نایب امام زمان حضور دارد و می‌فرماید من به این دولت اعتماد دارم، ما دیگر نباید بگوئیم دلواپسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز